انگور، مبلمان منبت و پوشاک و خیاطی؛ سه گزاره مهم برای ملایر

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: مبلمان منبت ملایر پس از دریافت برند ملی و جهانی، زنده شد و امروز شاهدیم که به واسطه همین نشان‌های جهانی می‌تواند تبلیغات تلویزیونی بگیرد
کد خبر: ۱۱۸۰۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۱ 12 August 2024

مبلمان منبت ملایر پس از دریافت برند ملی و جهانی، زنده شد و امروز شاهدیم که به واسطه همین نشان‌های جهانی می‌تواند تبلیغات تلویزیونی بگیرد.

به گزارش تابناک همدان از ملایر: "حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه" در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت روز و هفته خبرنگار، خبرنگاران را محور وحدت در شهرستان خواند و بر حمایت از دولت چهاردهم و کمک به هیئت دولت تاکید کرد.

وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی متشکل از دو فراکسیون مستقلین سیاسی دارای ۶۰ تا ۷۰ عضو و فراکسیون انقلاب دارای ۲۰۰ عضو است،طبق جلسه برگزار شده بین اعضا فراکسیون انقلاب، این فراکسیون حداکثر همکاری با دولت چهاردهم را خواهد داشت.

آزادیخواه، مسعود پزشکیان را فردی متدین و دغدغه‌مند دانست و گفت: به گفته مقام معظم رهبری، موفقیت دولت مسعود پزشکیان، موفقیت همه ماست ،وقتی رهبر معظم انقلاب با صراحت می‌فرمایند که باید برای موفقیت وی تلاش کنیم، پس باید عمل کنیم.

نماینده مردم‌ ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : مقام معظم رهبری برای انتخاب وزرا ۱۲ معیار در نظر گرفتند، انتظار داریم وزرا پیشنهادی این معیارها را داشته باشند و پیش‌بینی می‌شود که این معیارها رعایت شود. 

وی از وفاق و همدلی بین دولت و مجلس در رای اعتماد به وزرا خبر داد و عنوان کرد : اعتقاد داریم انتصابات رئیس جمهور در هئیت وزیران نگاه جدیدی باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حضور یک نماینده برای چند دوره در مجلس یک فرصت برای شهرستان است ،این قدرت می‌تواند به‌عنوان یک فرصت طلایی، به نفع مردم هزینه شود به شرطی که اقشار مختلف مردم به یک فهم مشترک در این خصوص برسند.  

نماینده مردم ملایر در خانه ملت با اشاره به دیدار خود با رئیس جمهور افزود : در این دیدار درخواست بنده از دکتر پزشکیان این بود که سه گزاره انگور، مبلمان منبت و پوشاک و خیاطی را برای ملایر در نظر بگیرد.

وی اظهار امیدواری کرد و گفت : هر یک از این سه گزاره به‌طور میانگین برای ۲۰ هزار نفر و در مجموع برای ۶۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کردند، در صورت رفع نیازمندی‌های هر یک از گزاره‌ها، تحولی در شهرستان رخ می‌دهد.

آزادی‌خواه بر اهمیت وفاق و همدلی بین فعالان مبلمان منبت، تاکید کرد و گفت: اختلاف سلایق موجب شده به یک فهم مشترک در این حوزه نرسیم؛ چرا باید بدون در جریان قرار گرفتن انجمن یا تعاونی یا هر تشکلی در جهان شهر ملایر، سه نفر برند جهانی مبلمان منبت ملایر را به یک برندیگ بزرگ کشور بفروشند؟ 

وی با بیان اینکه با این قرارداد حق مردم ملایر ضایع شده است، خاطر نشان کرد : سه نفر قراردادی را امضا کردند که موجب شده مشتری به جای ملایر، از یک فروشگاه بزرگ با خرید اقساطی مبلمان بخرد و بازار فروش مبلمان ملایر کساد شود.

این مقام مسئول به عدم وجود صنایع تبدیلی در ملایر اشاره و بر جذب سرمایه‌گذار برای مدیریت صنایع تبدیلی انگور و آلبالو تاکید کرد و افزود: بهره‌برداری از پروژه شهرک گلخانه‌ای ۵۲ هکتاری و ایجاد زنجیره پوشاک در ملایر از ضروریاتی است که باید محقق شود.

وی در ادامه گفت : مهم‌ترین مشکل کشور مشکلات معیشتی و اقتصادی است ، امروز در حوزه تولید مشکل جدی داریم که باید مدیریت و تراز تجاری ما در ۱۵ کشور همسایه مهندسی شود. 

وی عنوان کرد : افغانستان، پاکستان و عراق می‌توانند بهترین ارز آوری را برای کشور داشته باشند، صادرات و رسیدن به خودکفایی در تولید برخی محصولات از جمله گندم و خرید یک میلیون تن گندم اضافه‌تر از کشاورزان را شاهکار دولت دانست.

آزادیخواه تک نرخی شدن ارز از سوی بانک مرکزی را یک ضرورت خواند و بیان کرد: تک‌نرخی شدن ارز سبب مدیریت سوبسید و یارانه‌ها می شود، در حال حاضر دولت سالانه ۷۵۰ هزار میلیارد تومان یارانه پیدا و پنهان پرداخت می‌کند اما اگر رئیس جمهور تک نرخی شدن ارز و یارانه را مدیریت کند، حتما مشکلات معیشتی برطرف خواهد شد. 

وی تصریح کرد : اگر تک نرخی شدن ارز درست مدیریت شود، آورده آن برای مردم عدالت اقتصادی است البته عرضه مدیریتی می‌خواهد و دست رانت و سو استفاده باید بسته شود.

نماینده مردم ملایر در شورای اسلامی یادآور شد :   ما تا سه سال پیش صادرکننده بنزین بودیم اما حالا وارد کننده بنزین هستیم، تک نرخی شدن ارز را به نفع مردم است به شرط اینکه به درستی انجام شود. 

وی اضافه کرد : اقدامات انجام شده در حوزه برق در دولت سیزدهم کاری بزرگ بود، اما کماکان با چالش کمبود برق مواجه هستیم،  ۷۸  هزار مگاوات برق در پیک امسال مصرف شده که ناترازی ۸ تا ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد. 

آزادیخواه تاکید کرد : کمبود برق یک چالش جدی است ، راهکار حل این چالش استفاده از اقلیم برای تولید انرژی پاک و برق خورشیدی است ،کمیته امداد امام (ره) برای اشتغال خانواده‌های بی سرپرست  اینکار را آغاز کرده است بنابراین ضروری است گروه‌های مختلف اجتماعی به سمت ایجاد پنل‌های خورشیدی بروند.

وی  با بیان اینکه ایجاد برق و انرژی پاک زحمات زیادی دارد، به ضرورت ایجاد نیروگاه‌های سیکل ترکیبی اشاره و اظهار کرد : پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ملایر که قرار بود با هزینه وزارت نیرو و از محل تهاتر نفت ساخته شود، بدلیل اقتصادی کشور به تعویق افتاد اما در حال حاضر زمین آن تملک و دیوارکشی انجام شده  و امیدواریم در دولت جدید به نتیجه برسد. 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اقدامات مجلس در حوزه یارانه، معیشت و تولید را شاهکار خواند و به تجلیل رهبر معظم انقلاب از مجلس شورای اسلامی در حوزه قانون‌گذاری اشاره و تصریح کرد: اینکه قانون‌گذاری می‌کنیم اما در مقام اجرا معدل پایینی داریم، یکی از اشکالات است و باید نظارت دقیق‌تر داشته باشیم. 

وی مطرح کرد : کمتر از ۲۵ درصد برنامه ششم توسعه اجرا می‌شود، از دولت خواسته شد به سمت اجرایی شدن حداقل ۷۰ درصد قوانین تصویب شده از سوی مجلس بروند.

 آزادیخواه خاطر نشان کرد : ایجاد یک برند ملی یا جهانی برای ملایر دارای یک حسن ذاتی است ، باید وضعیت حال حاضر بازار مبلمان یا شهرک صنعتی مبلمان حاجی آباد را با وضعیت قبل آن ها مقایسه کنیم؛ مبلمان منبت ملایر پس از دریافت برند ملی و جهانی، زنده شد و امروز شاهدیم که به واسطه همین نشان‌های جهانی می تواند تبلیغات تلویزیونی بگیرد.

وی ضمن اعلام حمایت از طرح نهضت ملی مسکن در ملایر، آینده روشنی برای این شهرستان با اجرای این طرح پیش‌بینی کرد.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت گفت : دلیل  اینکه برخی پروژه‌های فعال شهرستان از جمله احداث نیروگاه سیکل ترکیبی، شهرک گلخانه‌ای ۵۲ هکتاری، مرکز پرتودهی صنایع غذایی و دامداری ۶۰ هزار رأسی شستا را پیگیری می‌کنم، این است که این پروژه‌ها می‌توانند هزار شغل برای ملایر ایجاد کنند.

آزادیخواه افزود : امروز بنده از نظر برخی نگاه‌ها متهم به نشست و برخواست بیشتر با سرمایه گذاران هستم، حمایت از سرمایه‌گذاران به نفع مردم و ایجاد اشتغال برای مردم ملایر را مایه افتخار خود دانست. 

وی خبرنگاران را پل ارتباطی بین مردم و مسئولان دانست که با انتقال اخبار و تهیه خبر، ارتباط دو سویه‌ای بین مردم و مسئولان ایجاد می‌کنند و انتقال اخبار و تحلیل خبری توسط خبرنگاران سبب کنشگری بیشتر در جامعه می‌شود.

آزادیخواه اما و اگرهای منتشر شده در انتصابات ملایر را کاملا غیرحرفه‌ای دانست و بیان کرد: ما در انتصابات دخالت نکرده و نمی‌کنیم اما مشاوره می‌دهیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی عملکرد فرماندار ملایر را خیلی خوب ارزیابی و پیش‌بینی کرد فضای سیاسی شهرستان در آینده نیز ملتهب نخواهد شد.

خبرنگار ،الهام قنائی
 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار