انرژی برق تولیدی توسط نیروگاه شهید مفتح جوابگوی نیاز استان نیست

معاون تولید نیروگاه برق شهید مفتح همدان گفت: با توجه به فعالیت دستگاه های سرمایشی در روزهای گرم تابستان، با ثبت رکوردی جدید، مصرف برق همدان از تولید انرژی در نیروگاه برق شهید مفتح پیشی گرفته است.
کد خبر: ۱۱۷۹۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۹ 11 August 2024

معاون تولید نیروگاه برق شهید مفتح همدان گفت: با توجه به فعالیت دستگاه های سرمایشی در روزهای گرم تابستان، با ثبت رکوردی جدید، مصرف برق همدان از تولید انرژی در نیروگاه برق شهید مفتح پیشی گرفته است.

به گزارش تابناک همدان، پژمان اختری افزود: در سال های اخیر مصرف انرژی برق استان همدان از توان تولیدی نیروگاه بیشتر شده و این مصرف در ساعات پیک و روزهای اوج مصرف، به بیش از یک هزار مگاوات افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: انرژی برق تولیدی توسط نیروگاه جوابگوی نیاز استان نیست و متناسب با نیاز استان و تولید شبکه از نیروگاه‌های سایر استان‌ها برای تامین برق مشترکان استان استفاده می‌شود.

اختری تصریح کرد: در رابطه با مطرح شدن موضوعاتی همچون انتقال برق نیروگاه شهید مفتح به استان‌های زنجان و کردستان، باید بدانیم شبکه سراسری برق همچون شبکه سراسری گاز یک سامانه یکپارچه است و تبادل همیشگی بین خطوط مختلف ۴۰۰ و ۲۳۰ کیلوولت وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در فصل تابستان و در بیش از نیمی از سال که مصرف برق استان افزایش می‌یابد، به طور کاربردی برقی از استان خارج نمی شود و اگر تبادلی مثبت و منفی نیز صورت می‌گیرد از لحاظ فنی به نفع استان است.

معاون تولید نیروگاه برق شهید مفتح همدان گفت: هم اینک مصرف برق استان همدان از تولید پیشی گرفته است و ما به غیر از نیروگاه برق شهید مفتح، به طور کاربردی تولیدکننده برق دیگری در استان نداریم و اینکه می‌گویند برق استان همدان به استان‌های همجوار ارسال می شود درست نیست.

وی تاکید کرد: تبادلاتی در شبکه برق فشار قوی کشور وجود دارد اما بر اساس شرایط موجود هم اینک نیاز استان از تولید پیشی گرفته است.

اختری ادامه داد: همچنان از مردم می خواهیم مصرف بهینه برق را در دستور کار خود قرار دهند و در این چند روز باقی مانده از روزهای گرم تابستان صرفه جویی در مصرف برق را در دستور کار خود قرار دهند.

وی بیان کرد: در رابطه با مازوت سوزی نیروگاه صحبت زیاد شده است و تامین سوخت نیروگاه بر اساس دستور، از عهده ما خارج است و در صورتی که سوخت گاز به نیروگاه اختصاص پیدا کند نیروگاه تمایلی به مصرف حتی یک لیتر مازوت هم ندارد.

معاون تولید نیروگاه برق شهید مفتح همدان با اشاره به اینکه مجموعه گازاستان همکاری خوبی با نیروگاه شهید مفتح را دارد، ادامه داد: در داخل استان همه تلاش میکنیم انرژی موزد نیاز مردم شریف تامین و با یک اتحاد و همدلی از پیک گذر کنیم.

وی افزود: با توجه به تجهیزات موجود، انرژی برق به سختی تولید می‌شود و بر اساس ظرفیت توربین‌ها، این نیروگاه یک هزار مگاواتی با ۱۰۰ درصد توان در مدار تولید قرار دارد.

اختری اظهار کرد: اینکه در نقاطی از استان برق قطع می شود ما هم متاسف هستیم اما نیروگاه با بیشترین توان در مدار تولید است و امیدواریم شرایط به گونه ای مدیریت شود که خاموشی ها به کمترین میزان خود برسد.

وی با اشاره به اینکه کارکنان نیروگاه در شرایط سخت دمایی کار می‌کنند، ادامه داد: در برخی از سالن‌های نیروگاه دمای محیط به بیش از ۷۰ درجه سانتی گراد می رسد و کارکنان به صورت جهادی مشغول کار و فعالیت هستند و اجازه نمی دهند اخلالی در تولید ایجاد شود.

معاون تولید نیروگاه برق شهید مفتح همدان ادامه داد: اگر مشکلی نیز رخ دهد کارکنان و مهندسان مجموعه به صورت جهادی و شبانه روزی با تیم‌های فعال بی درنگ ایراد را بر طرف می‌کنند.

وی تاکید کرد: انداختن تقصیرات ناترازی برق بر گردن نیروگاه بی انصافی هست و جوابگوی زحمات کار کنان نیست، چراکه کارکنان نیروگاه در سخت‌ترین شرایط کاری وظیفه خود را انجام می‌دهند و با افتخار به مردم خدمت رسانی می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار