تولید و توزیع 13 هزار تن بذر در ایلام

مدیر کل تعاون روستایی استان ایلام گفت : در سال گذشته بیش از ۱۳هزار تن تولید و فرآوری انواع بذور اصلاح شده توسط تعاونی های تحت پوشش تولید شد که این میزان نیز توسط تعاونی ها در بین کشاورزان توزیع گردید.
کد خبر: ۱۱۷۸۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۵ 31 July 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ شکری بیان داشت :  در پایان سال زراعی امسال تا کنون توسط مراکز خرید تعاون روستایی استان میزان ۱۳۴ هزارتن محصول گندم بصورت خرید تضمینی و مباشرتی از اقصی نقاط دور دست روستایی استان از کشاورزان خریداری و تحویل گردیده که در مقایسه با پایان سال زراعی۱۴۰۲ به میزان ۲۵ درصد و نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۵۴۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود : در خرید محصول کلزا این تعاونی ها امسال مقدار ۱۹۱۰۰ تن از کشاورزان خریداری نمودند که نسبت به سال گذشته(۵۹۰۰تن خریداری شده)، معادل ۳۲۳درصد افزایش داشته است.

شکری ادامه داد : میزان ۱۴۶۳۱ لیتر سموم و افت کشها بین کشاورزان در طول سال زراعی گذشته توسط تعاونیهای تولید و روستایی تهیه و توزیع شده است.

وی یاد آور شد :  در سال گذشته ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی و غیر تکلیفی توسط تشکلهای تعاون روستایی استان در ایجاد و تکمیل زیرساخت تشکلها و تعاونی ها تحت پوش تعاون روستایی استان جذب شده است.

شکری تاکید کرد : در سال گذشته ۵۲۶۴ نفر به عضویت نظام صنفی کشاورزی درامده و نسبت به ساماندهی تشکلهای نظام صنفی و خبرگان کشاورزی نیز به تعداد ۱۶ مورد اقدام شده و ۷۰۲۵ فقره پروانه فعالیت در نظام صنفی کشاورزی در استان انجام شده است./ع

 

بیشتر بخوانید :

۲۱ هزار تن بذر گندم بین کشاورزان توزیع شده است

مشکل خاصی در خصوص توزیع بذر در استان وجود ندارد

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار