مدیرکل جهاد کشاورزی شهرستان ایوان:

پیش‌بینی برداشت ۸ هزار تن محصول از ۵۵۰ هکتار باغات انگور در ایوان

مدیرکل جهاد کشاورزی شهرستان ایوان گفت: از ۵۵۰ هکتار باغ‌های انگور حوزه شهرستان ایوان بالغ بر ۸ هزار تن انگور با گردش مالی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برداشت خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۷۸۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲ 31 July 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ شکری مدیر جهاد کشاورزی ایوان بیان داشت: امروزه احداث باغ انگور به عنوان یکی از پرمصرف ترین میوه های گوشتی در جهان، توجه بسیاری از کشاورزان و کارآفرینان را به خود جلب کرده است؛ به گونه ای که بسیاری از کشاورزان باغات خود را به کشت میوه انگور اختصاص می دهند.

وی افزود: استان ایلام و به تبع شهرستان ایوان پتانسیل بالایی در حوزه احداث باغات و حتی صادرات انگور برعهده دارد که این امر یقینا تاثیر به سزایی بر اشتغالزایی و رونق اقتصادی در استان ایلام و شهرستان ایوان بر عهده دارد.

مدیر جهاد کشاورزی ایوان با بیان اینکه پرلت، عسکری، یاقوتی، زرد بی دانه، قرمز بی دانه،فلیم سیدلس از محبوبیت ترین گونه های در استان محسوب می‌شود، تصریح کرد: بنا به پیش بینی های صورت گرفته از ۵۵۰ هکتار باغهای انگور حوزه شهرستان بالغ بر ۸ هزار تن انگور با گردش مالی بیش از دویست میلیارد تومان برداشت خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی ایوان در پایان با اشاره به اینکه توسعه باغات انگور به ۷۵۰ هکتار به منظور رونق تولید انگور در دستور کار قرار گرفته، گفت: از جمله مشکلات موجود در حوزه تولید محصولات زراعی و باغی به ویژه انگور می توان به نبود و کمبود صنایع تبدیلی تکمیلی اشاره کرد که امید داریم در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد.

 

بیشتر بخوانید

برچسب ها: برداشت انگور
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار