هشتمین فراخوان جذب هسته‌های فناور مرکز رشد جهاد دانشگاهی ایلام اعلام شد

هشتمین فراخوان جذب هسته‌های فناور مرکز رشد جهاد دانشگاهی ایلام با برنامه‌های متنوع حمایتی اعلام شد.
کد خبر: ۱۱۷۸۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰ 31 July 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ یونس میرزایی رئیس مرکز رشد جهاد دانشگاهی ایلام اظهار کرد: در حال حاضر با توجه اقتضای وضعیت اقتصادی کشور و مطابق سیاست‌های کلی نظام و همچنین کاهش منابع مال حاصل از فروش منابع خام، لاجرم باید به سمت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و تولید ثروت مبتنی بر یافته‌های پژوهشی و ابداعات و اختراعات و به‌کارگیری نیروهای جوان، خلاق و نخبه حرکت کرد.

وی افزود: بر این اساس نقش نهادهای واسط یا اصطلاحاً توسعه‌ای که در فرایند اتصال مراکز علمی و پژوهشی با حوزه تولید و اقتصاد به عنوان حلقه واسط ایفای نقش می‌کنند حائز اهمیت است.

این مسئول خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی از بدو تشکیل همواره در کارهای نوآورانه و بدیع پیشگام بوده و بنای این نهاد بر حل مسایل زمین مانده و کمک در عرصه‌های مغفول بوده و به نوعی نقش خط‌شکن را بازی کرده است.

میرزایی گفت: مرکز رشد جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام به‌عنوان نخستین مرکز رشد استان ایلام پیشگام در عرصه توسعه فناوری و تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی بوده و طی ۱۲ سال از زمان تأسیس ۲۰۰ واحد فناور را پذیرش کرده که از این تعداد بخش قابل توجهی موفق به ورود به کسب و کارهای فن‌آورانه شده‌اند.

رئیس مرکز رشد جهاد دانشگاهی ایلام ادامه داد: مرکز رشد جهاد دانشگاهی ایلام با هدف کمک به جوانان، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، اعضای هیئت علمی و همچنین کسانی که به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کرده‌اند هشتمین فراخوان جذب هسته‌های فناور را اعلام کرد.

وی افزود: این مرکز با ارائه برنامه‌های متنوع حمایتی شامل انواع آموزش‌های مورد نیاز جهت مدیریت یک کسب و کار بصورت رایگان و حمایت های مالی لازم جهت تثبیت کسب و کارهای نوپا فرصتی مناسب برای جوانان جویای کار فراهم کرده است./ح

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار