مسئول شبکه لرزه نگاری کرمانشاه:

زلزله‌های «گهواره» نگران کننده نیست

مسئول شبکه لرزه‌نگاری کرمانشاه زلزله‌های اخیر گهواره را نگران کننده ندانست و گفت: اگرچه زلزله قابل پیش‌بینی نیست، اما در این منطقه سابقه زلزله بزرگ نداریم.
کد خبر: ۱۱۷۷۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۲ 27 July 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، فرهاد فروزی با اشاره به زلزله‌های اخیری که در منطقه گهواره رخ داده، اظهار کرد: در منطقه گهواره سابقه وقوع زلزله بزرگ نداریم، از همین رو بعید به نظر می‌رسد که زلزله‌های اخیر بیانگر این باشد که رخداد زلزله‌ای قابل توجهی در پیش است.

وی از ساختار ژئوتکنیکی این منطقه یاد کرد که معمولا انباشت انرژی در آن رخ نمی‌دهد و یادآور شد: معمولا در منطقه گهواره خردلرزه‌های متعددی داریم که همین امر باعث می‌شود انرژی تخلیه شده و لرزه‌های بزرگ کمتر رخ دهد.

مسئول شبکه لرزه‌نگاری کرمانشاه با بیان اینکه در منطقه گهواره گسل چندان فعالی نداریم و منشاء این لرزه‌ها نیز عمدتا خط‌واره‌های گسلی هستند، خاطرنشان کرد: همین امر باعث می‌شود عمده لرزه‌های این منطقه به طور معمول زیر پنج ریشتر باشد.

فروزی اضافه کرد: در مجموع به نظر نمی‌رسد لرزه‌های اخیر بیانگر حساس شدن این منطقه باشد.

مسئول شبکه لرزه‌نگاری کرمانشاه تاکید کرد: البته نباید فراموش کرد زلزله قابل پیش‌بینی نیست و ممکن است در هر نقطه‌ای زلزله با هر بزرگی رخ دهد.

وی با اشاره به اینکه بین دو زلزله ۴.۳ و ۴.۹ ریشتری که ظرف هفته گذشته در گهواره رخ داد چند خرد لرزه دیگر هم در این منطقه ثبت شده، یادآور شد: تعداد لرزه‌های ثبت شده در این مدت چندان زیاد نبوده است.

بامداد پنجم مرداد، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۹ ریشتر گهواره را لرزاند و زلزله دیگری نیز با بزرگی ۴.۳ ریشتر اول مرداد در این منطقه رخ داده بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار