امام جمعه کرمانشاه: 

رئیس جمهور منتخب باید برنامه‌ ویژه ای برای پیشرفت کرمانشاه تنظیم کند

نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمانشاه گفت: مردم کرمانشاه در دفاع مقدس و عملیات مرصاد فداکاری‌هایی کردند که حق آنها ادا نشده است و رئیس جمهور منتخب باید برنامه ویژه‌ای برای پیشرفت کرمانشاه در عرصه‌های مختلف تنظیم کند.
کد خبر: ۱۱۷۷۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱ 26 July 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه آیت الله حبیب الله غفوری اظهار کرد: امروز پنجم مرداد به عنوان روز نماز جمعه نامگذاری شده است و پنجم مرداد سال ۱۳۵۸ اولین نماز جمعه در تهران به امامت مرحوم آیت الله طالقانی اقامه شد.

وی افزود: بنیانگذار نماز جمعه خداوند متعال است که فرموده در نماز جمعه عادی نباشید و بشتابید به سوی نماز جمعه و به نماز جمعه اهمیت بدهید.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: خداوند فرموده است در روز جمعه معامله را دور بیندازید و به سوی نماز جمعه بشتابید و پرهیز کنید از تمام کارهایی که مانعی برای حضور در نماز جمعه است و هر کاری که مانعی باشد برای حضور در نماز جمعه، آن کار معصیت و گناه است.

وی ادامه داد: فضیلت نماز جمعه بسیار زیاد است و قابل مقایسه با نماز ظهر نیست و پیامبر اسلام فرموده است که اگر کسی در نماز جمعه حاضر شد، گناهان گذشته‌اش آمرزیده می‌شود و نامه عمل او از نظر گناه و معصیت پاک می‌شود.

غفوری بیان کرد: در حدیث دیگری از پیامبر اسلام آمده است که هر‌کس در نماز جمعه شرکت کند ثواب یک سفر حج برای او نوشته می‌شود و اگر کسی سه هفته پشت سر هم به نماز جمعه بی اعتنایی کند خداوند بر دل او مهر می‌زند یعنی دل او کور می‌شود.

وی عنوان کرد: امروز روز عمل است و فردا که فردای قیامت است، روز حساب است و آنجا دیگر فرصت برای متذکر شدن و متنبه شدن و پشیمان شدن از گناهان نیست.

غفوری ادامه داد: انسان وقتی به  آخرت می‌‌رود می‌بیند، می‌فهمد که دنیا واقعی نبود و می‌گوید ای‌کاش من برای زندگی ام یک توشه‌ای از پیش فرستاده بودم و می‌بیند که این دنیا برای امتحان اعمال او بود و یک دوران موقت و گذر موقت بوده است.

غفوری تشریح کرد: در روایات فرموده‌اند که دنیا پل است از آن عبور کنید که پل جای زندگی کردن نیست و اصل زندگی آخرت است و آخرت زندگی ابدی است و این زندگی امتحانی بیش نبوده است و نتیجه این امتحان گاهی سعادت و گاهی شقاوت است؛ خداوند ما را از خشم خود حفظ کند و ما را بیامرزد که شرکت در نماز جمعه یکی از اسباب آمرزش است.

غفوری با تسلیت سالروز شهادت سید الساجدین امام زین العابدین(ع) در ۲۵ ماه محرم و تسلیت سالروز شهادت شهید شیخ فضل الله نوری، عنوان کرد: شهید عرصه بصیرت که بر مشروطه مشروعه تاکید داشت و به خاطر همین هم انگلیسی ها زمینه اعدامش را در آن دوران استبداد فراهم کردند و آن فقیه بزرگ عالم که به علوم روز عالم بود و از همه توطئه‌های دشمنان آگاه بود را با یک توطئه خبیثانه به دام انداختند. 

وی یادآور شد: روز ۹مرداد، روز اهدای خون است، مردم عزیز ما به طور ویژه‌ای باید به اهدای خون توجه داشته باشند که وقتی بیماران در بیمارستان‌ها به خون نیاز پیدا می‌کنند، مجموعه اهدای خون بتوانند به موقع امدادرسانی خود را انجام دهند که تا الان هم به لطف خدا امدادرسانی‌ها و توفیقات فراوانی داشته‌اند و حتی به استان‌های همجوار هم خون رسانی شده است که بنده از زحمات آنها تقدیر و تشکر می‌کنم.

غفوری تشریح کرد: امروز که پنجم مرداد است سالروز عملیات غرورآفرین و افتخارآفرین مرصاد و هم به عنوان روز کرمانشاه نام گرفته است که بسیار به‌جاست البته کرمانشاه استانی بوده است که در دوران دفاع مقدس سهم بسیار زیادی داشته و جنگ از استان کرمانشاه آغاز شد و در استان کرمانشاه هم با عملیات مرصاد به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: ۳۱ هزار نفر در طول دوران هشت ساله دفاع مقدس از استان‌ کرمانشاه حضور پیدا کردند یعنی به عنوان نیروی رزمنده در جنگ حضور داشته‌اند؛ البته این آمار کسانی هستند که ثبت و ضبط شده اند و آن کسانی که در اوایل جنگ حضور پیدا کرده اند و نامشان ثبت نشده بر این رقم افزوده می‌شود.

غفوری اضافه کرد: استان کرمانشاه بر حسب آمارهای رسمی ۳۰ هزار ایثارگر دارد و ۹ هزار و ۸۰۰ شهید به انقلاب اسلامی و راه خدا و قرآن تقدیم کرده است و حدود ۱۹ هزار جانباز و ۷۵۰ آزاده سرافراز در استان کرمانشاه داریم.

وی عنوان کرد: استان کرمانشاه سهم بسیار بزرگی در اداره دفاع مقدس داشته است و حدود ۸۵۰ زن شهیده هم داریم که در کشور استان کرمانشاه رتبه دوم بانوان شهید را دارد و حدود یک هزار و ۵۵۰ بانوی جانباز داریم و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال، استان کرمانشاه تقدیم کرده است.

غفوری در ادامه افزود: استان کرمانشاه رتبه اول جانبازان کشور را دارد و رتبه دوم بانوان شهید از آن استان کرمانشاه است که بانوان شهید نقش بسیار بزرگی را داشته ‌اند.

وی اضافه کرد: بیش از ۲۷ عملیات در مرز های استان کرمانشاه انجام گرفته که یکی از آنها عملیات مرصاد است و در این عملیات مردم استان کرمانشاه کارستان کردند و در کل حدود یک هزار و ۹۵ شهید در این عملیات تقدیم شده‌است که بیش از ۳۰۰ شهید از استان کرمانشاه بوده است. 

غفوری بیان کرد: زمانی که منافقین و صدام و ارتش بعث وارد کشور شدن جنایت کردند و در سر راه خود آنچه توانستند از مردم بی‌گناه کشتند در بیمارستان اسلام‌آباد مجروحان را به شهادت رساندند و وقتی که به سوی کرمانشاه می‌آمدند در تنگه مرصاد (تنگه چهار زبر) راه آنها بسته شد و عملیات مرصاد از روز پنجم مرداد به فرماندهی شهید علی صیاد شیرازی با رمز یا علی آغاز شد که همه نیروها سهم فراوانی داشتند.

وی یادآور شد: ارتش در این عملیات سهم قابل تقدیر و تحسینی داشته، هم یگان‌های پیاده و هم توپخانه و به ویژه هوانیروز و نیروی هوایی که نقش بسیار گسترده‌ای داشتند و ارتش بعث تلفات چند هزار نفری داشتند و خدا خواست که دشمنان کوردل را در این عملیات نابود کند.

غفوری ادامه داد: ادای احترام می‌کنیم محضر همه شهدای والامقام و همه رزمندگان همه جانبازان و آزادگان و آن کسانی که با عزت حرکت کردند و آمدند در آن عملیات ایفای نقش کردند از سراسر کشور و مخصوصاً استان کرمانشاه تقدیر و تشکر می‌کنیم.

غفوری در ادامه افزود: به حق است که این روز به نام روز کرمانشاه نامگذاری شده است و این روز نزدیک است به روز تنفیذ رئیس جمهور منتخب که روز یکشنبه و هفتم مرداد قرار بر این است که مراسم تنفیذ برگزار بشود و ۹ مرداد هم مراسم تحریف است و دولت هم همزمان با روز کرمانشاه کارش را آغاز می‌کند.

غفوری عنوان کرد: بنده جمله‌ای را عرض می‌کنم که دولتمردان دولت چهاردهم مطالعه کنند و ببینند که آیا واقعاً حق این مردم شریف و بزرگواری که آنطور فداکاری کردند و جلوی دشمن ایستادند در عرصه‌های مختلف به نحو مطلوب ادا شده است؛ تاخیرها و عقب افتادگی‌هایی که در عرصه‌های مختلف در استان کرمانشاه می‌بینید حاکی از آن است که حق مردم کرمانشاه هنوز ادا نشده است.

امام جمعه کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد بنده این است که دولت محترم چهاردهم یک برنامه ویژه‌ای با کمک نمایندگان و مدیران و مسئولان استان کرمانشاه، برای پیشرفت و حل مشکلات و آسیب‌ها و مسائل به صورت خاص و ویژه تنظیم شود و این افتخار برای دولت چهاردهم بماند و مردم کرمانشاه که بیش از ۷۰ درصد به رئیس جمهور منتخب رأی دادند، نتیجه حضورشان در انتخابات و رأی به رئیس جمهور منتخب را ببینند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار