کرمانشاه برای میزبانی از ۲ میلیون زائر اربعین آماده می‌شود

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه از آمادگی مرز خسروی برای میزبانی از دو میلیون زائر اربعین خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۷۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸ 24 July 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، سیدجعفر امامیان با اشاره به تردد یک میلیون زائر از مرز خسروی در سال گذشته، گفت: مرز خسروی قدیمی‌ترین مرز تردد زوار عتبات عالیات است که متاسفانه در دهه ۹۰ بنا به مشکلاتی این مرز تعطیل و پس از چند سال مجدداً بازگشایی شد.

وی افزود: خوشبختانه از زمان بازگشایی مرز سال به سال شاهد افزایش تردد زوار هستیم و امیدواریم این مرز به جایگاه اصلی خود برگردد.

امامیان از پیش بینی تردد ۱.۵ تا دو میلیون زائر در اربعین امسال از مرز خسروی خبر داد و افزود: تمام اقدامات برای میزبانی از این تعداد زائر در مرز انجام گرفته است.

وی با اشاره به تقویت گیت‌های عبوری زوار در مرز خسروی گفت: در اربعین امسال بیش از ۷۰ گیگ در این مرز فعال خواهد بود.

امامیان با اشاره به استقرار سامانه امام سجاد (ع) در مرز خسروی، گفت: با وجود این سامانه بررسی مدارک شناسایی زوار در مرز با سرعت بیشتری انجام شده و تردد زوار در مرز تسریع می‌شود.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه یکی از چالش‌های اصلی در اربعین امسال را گرمای هوا عنوان و تصریح کرد: در همین راستا اقدامات بسیاری جهت جلوگیری از گرمازدگی زوار در مرز انجام گرفته است.

وی از تکمیل سایبان در محوطه پایانه خسروی خبر داد و افزود: در تلاشیم سایبان‌های موقتی را هم در فواصل مناسبی برپا کنیم تا زوار در گرمای هوا کمتر اذیت شوند.

وی افزود: در بحث سایبان، مقداری در مرز منذریه عراق دچار مشکل هستیم که صحبت‌هایی در این زمینه با وزیر کشور عراق صورت گرفته و قول مساعد در زمینه رفع این مشکل را دریافت کرده‌ایم.

امامیان با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰ کارخانه یخ‌سازی در استان گفت: خوشبختانه مشکلی در زمینه تامین آب و یخ برای زوار نداریم.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه در زمینه درمان هم به میزان کافی دارو و به ویژه سرم جهت درمان بیماران گرمازده تدارک دیده شده است.

امامیان در ادامه با اشاره به آماده سازی ۱۰۳ هکتار پارکینگ در مرز خسروی گفت: خوشبختانه سال گذشته علی رغم تردد بیش از یک میلیون زائر مشکلی در زمینه پارکینگ نداشتیم و در حال حاضر کمیته زیرساخت به طور جد در حال گسترش پارکینگ‌ها است تا امسال هم مشکلی ایجاد نشود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار