رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه خبر داد؛

تجهیز ۴۱۰۰ مشترک خانگی و ۱۰۰ مرکز تجاری و اداری به اینترنت فیبر نوری در کرمانشاه

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه گفت: تاکنون چهار هزار و صد مشترک خانگی و صد مرکز تجاری و اداری به فیبر نوری مجهز شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۷۷۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲ 24 July 2024
عابدین محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: پروژه فیبر نوری شهر کرمانشاه در ۱۳۴ زون طراحی و پیاده سازی شده است، جهت ارائه سرویس و استفاده باید عملیات عمرانی و عملیات فنی سخت افزاری و نرم افزاری و اقدامات خاصی انجام داد تا بتوان بر روی مسیر ایجاد شده شاهد ارائه سرویس و فروش خدمات باشیم.
 
وی افزود: در حال حاضر کل پروژه به بهره برداری کامل نرسیده است؛ در بخشی از پروژه که قابل ارائه سرویس و فروش سرویس است در قدم اول تاکنون بیش از چهار هزار و صد مشترک خانگی به اینترنت با کیفیت فیبرنوری تجهیز شده‌اند.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: غیر از چهار هزار و صد مشترک خانگی و حدود صد مرکز تجاری و اداری در مسیری از پروژه که قابل ارائه سرویس و فروش خدمات است به شبکه فیبرنوری متصل شده‌اند.
 
محمودی در خصوص هزینه راه‌اندازی فیبر نوری بیان کرد: برای استفاده از سرویس باکیفیت فیبرنوری شرکت آسیاتک به روش خرید اشتراک و ترافیک یک گیگابایت به صورت اشتراک سالانه با حداقل سرعت تضمینی ۸۰۰ مگابیت بر ثانیه به همراه یک دستگاه مودم رایگان تقریبا ۱۸ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال محاسبه و پرداخت می‌شود.
 
محمودی بیان کرد: بر اساس استاندارد جهانی سرعت انتقال داده‌ها در فضای فیبرنوری هزار مگابیت در ثانیه است و در این پروژه، با کیفیت‌های ۸۰۰ تا ۹۵۰ مگابیت بر ثانیه در شهر کرمانشاه اینترنت باکیفیت ارائه شده و قابل استفاده است.
 
وی در خصوص نحوه برخورداری از فیبر نوری عنوان کرد: بعد از عملیات عمرانی، عملیات سخت افزاری و نرم افزاری فنی تا زمان ارائه سرویس به شهروندان به سه روش می‌توان برای خرید سرویس اقدام کرد.
 
وی ادامه داد: بررسی نقاط قابل سرویس در سایت شرکت آسیاتک که پس از تعیین نقطه و امکان سنجی و پوشش اینترنت شرکت آسیاتک و یا مراجعه به دفتر نمایندگی‌های مرکزی شرکت در شهر کرمانشاه، مراجعه کارشناسان شرکت برای معرفی خدمات و شرایط آن بعد از راه اندازی‌های فنی و امکان سنجی و پوشش آن به عبارتی راه اندازی سرویس و خدمات در آن منطقه است.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه در خصوص ادامه پروژه در استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: پروژه فیبرنوری در استان کرمانشاه بالغ در ۶۰۷ کیلومتر در فاز اول و دوم، بزرگترین پروژه فیبرنوری کشور محسوب می‌شود.
 
محمودی تشریح کرد: عملیات اجرایی پروژه از اوایل خرداد سال ۱۴۰۲ با عملیات عمرانی شروع شد، از ۱۳۴ زون یا منطقه طراحی شده، ۹۶ زون آن عملیات عمرانی به اتمام رسیده است و ۳۴ زون دیگر در دست اقدام عملیات عمرانی است که پیش بینی می‌شود عملیات عمرانی و عملیات فنی سخت افزاری نهایتاً تا اواخر شهریور ماه به اتمام برسد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است در مهر ۱۴۰۳ سرویس اینترنت در کرمانشاه در تمامی مناطق، شهرک ها و محلات متصل شود و این پروژه پوشش کاملی بر شهر کرمانشاه در حوزه دسترسی به بستری امن، ارزان قیمت و با کیفیت باشد و سرویس و خدماتی شایسته به شهروندان ارائه دهیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار