رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودسر اعلام کرد:

محکومیت ده میلیون تومانی متخلف ریخت‌وپاش زباله در رودسر

رحمان پورحسین، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر از محکومیت فرد متخلف که اقدام به ریخت وپاش زباله در معابر عمومی شهرستان رودسر کرده بود خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۵۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵ 15 July 2024

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر از محکومیت فرد متخلف که اقدام به ریخت وپاش زباله در معابر عمومی شهرستان رودسر کرده بود خبر داد.

رحمان پورحسین با اعلام این خبر به خبرنگارتابناک گیلان گفت: طی شکایت دهیاران مبنی بر ریخت وپاش زباله و آلوده کردن محیط زیست منطقه، با پیگیری ماموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر و همچنین براساس تصویر برداری و مدارک مستند تخلف، فرد متخلف پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی گردید.

پورحسین افزود: گفتنی است متخلف پس از طی مراحل قضایی به استناد ماده ۶۸۸قانون مجازات اسلامی کتاب تعزیرات ۱۳۷۵و ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند‌ها ۱۳۸۳ و تصوب نامه میزان مبالغ مربوط به جرایم و تخلفات مندرج در قوانین مختلف مصوب ۱۴۰۳/۰۴/۰۴ حکم به محکومیت متهم به پرداخت ده میلیون تومان جزای نقدی در حق صندوق دولت صادر گردید.

وی افزود: در مورد کج‌روی‌های اجتماعی، کار فرهنگی لازم و غیرقابل اجتناب است؛ ضمن این‌که جزای نقدی یا سایر مجازات‌ها، یادآوری مناسبی برای شهروندان خاطی است؛ ولی نباید فراموش کرد که چون در بعضی مواقع کار فرهنگی به تنهایی ضمانت اجرایی ندارد و پاسخ‌گو نیست، باید از اهرم‌های قانونی استفاده کرد.

متاسفانه رها کردن زباله در معابر، حاشیه رودخانه‌ها و عرصه‌های طبیعی به عادتی چندین‌ساله تبدیل شده. به عقیده کارشناسان، جمع‌آوری زباله و خدماتی که برای نظافت و حذف پسماندها هزینه‌ای قابل توجه برای شهرداری‌ها و سایر نهاد‌های مرتبط است. رعایت نشدن فرهنگ و حقوق شهروندی از سوی گروهی از مردم، هزینه‌های نگهداشت و حفظ محیط زیست شهری و طبیعی را افزایش می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار