بررسی میدانی خدمات شهرداری قم به عزاداران

شهردار قم هم‌زمان با ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) ضمن حضور در آئین عزاداری برخی از هیئات مذهبی شهر قم و اقامه عزا در ماتم خاندان عصمت و طهارت، از خدمات‌رسانی بخش‌های مختلف شهرداری قم به عزاداران حسینی به‌صورت میدانی بازدید کرد.
کد خبر: ۱۱۷۵۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸ 14 July 2024

به گزارش تابناک قم،  در آستانه فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد ضمن حضور در برخی از تکایا و حسینیه‌های مناطق هشتگانه در آئین عزاداری هیئات مذهبی شرکت کرد.

حضور در آئین عزاداری بیوت مراجع معظم تقلید، هیئات مذهبی شاخص و محلی شهر قم، گفتگو با مسئولین و دست‌اندرکاران هیئات ازجمله برنامه‌هایی بود که با حضور شهردار قم و همراهی مدیرکل حوزه شهردار، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و مدیران مناطق شهرداری قم به اجرا رسید.

دکتر سقائیان‌‎نژاد همچنین در بازدید از اقدامات و خدمات‌رسانی بخش‌های مختلف شهرداری قم در قالب طرح بزرگ جهادی علمداران خدمت با تأکید بر ضرورت بسیج تمام امکانات شهرداری قم برای ارائه خدمات در شأن تصریح کرد: ایجاد تسهیلات رفاهی زائران و عزاداران حسینی با تمرکز بر هسته مرکزی شهر قم و پیرامون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در این ایام طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی می‌بایست به‌صورت تمام‌وقت انجام پذیرد.

شهرداری قم از پیش از آغاز ماه محرم و ایام عزاداری امام حسین(ع) با اجرای طرح جهادی "علمداران خدمت" وجوه مختلف خدمات‌رسانی به عزاداران حسینی نظیر فضاسازی شهری، پشتیبانی فرهنگی و خدماتی از هیئات مذهبی، مساجد و تکایا، تأمین برخی مایحتاج موردنیاز هیئات عزاداری، رسیدگی به وضعیت ایمنی هیئات، اجرای پویش‌ها و ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، نظم و انضباط شهری و ... را در دستور کار داشته و بخش‌های مختلف شهرداری قم با محوریت معاونت محیط‌زیست و خدمات شهری در اجرای این طرح جهادی تلاش می‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار