مراسم شیرخوارگان حسینی در حرم قم و جمکران

مراسم شیرخوارگان حسینی در حرم حضرت معصومه(س) ومسجد مقدس جمکران برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۷۵۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۶ 13 July 2024

به گزارش تابناک قم، مراسم شیرخوارگان حسینی با حضور گسترده بانوان قمی به همراه فرزندان شیرخوارشان به منظور سوگواری برای حضرت علی اصغر علیه السلام و هم پیمان شدن با شهدای کربلا در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

در این آیین معنوی، مادران در حالی‌که کودکان شیرخواره و خردسال خود را به لباس‌های سبز رنگ و پیشانی بندهای منقش به نام مبارک حضرت علی اصغر(ع) مزین کرده بودند، با چشمانی اشک‌بار، شفای بیماران و آزادی و رهایی ستمدیدگان به‌ویژه کودکان مظلوم و زجر کشیده غزه را از درگاه الهی طلب کردند.

 یکی از استادان حوزه علمیه قم در این مراسم در رابطه با عزاداری برای مظلومیت اهل‌بیت (ع) اظهار داشت: گریه و عزاداری کردن برای امام حسین‌(ع) از مهمترین کارهای خیر و پسندیده است، چرا که باعث نزدیکی به خدای متعال و خاموش کردن آتش جهنم می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد خاطرنشان کرد: خداوند فرزندان را با فطرتی پاک آفریده، ولی برخی عوامل محیطی، تربیت نادرست و دوستان ناباب، فرزند را منحرف می‌کند.

وی دیگر ویژگی کودکان را نیز مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: کودکان کینه‌ای نیستند و به دنیا وابستگی ندارند.کودکان دارای روحیه‌ای بسیار لطیف هستند و باید مراعات حال بچه‌ها را بکنیم، کمترین ناهنجاری در روح و قلب بچه اثر منفی می‌گذارد.

وی در بخش دیگری از سخنان، با پرداختن به 2 موضوع ازدواج و فرزندآوری خاطرنشان کرد: بالارفتن سن ازدواج و وجود خانواده‌های بدون فرزند و یا کم فرزند، در مملکت ما معضل مهمی است.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه بیان کرد: بهترین ارث و نام نیکی که می‌ماند، تربیت فرزندان صالح و شایسته است، افرادی که فرزند نداشته باشند، فراموش می‌شوند.

همچنین همایش شیرخوارگان حسینی در مسجد مقدس جمکران این بزرگترین میعادگاه منتظران ظهور نیز پس از قرائت دعای ندبه برگزار شد. مادران حاضر در این مراسم معنوی اعلام کردند که کودکان خود را وقف حضرت سیدالشهدا علیه السلام و امام زمان (عج) خواهند کرد.

در امامزادگان شاخص استان قم نیز مراسم شیرخوارگان حسینی برگزار شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار