قم سومین مرکز استان گرم کشور است

کارشناس هواشناسی قم گفت: در ۲۴ ساعت گذشته قم از نظر گرما در بین مراکز استان‌ها، پس از اهواز و خرم‌آباد در رتبه سوم قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۷۵۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳ 14 July 2024

محمدرضا قاضی عصر شنبه در گفت‌وگویی افزود: در چند روز آینده تغییرات دمایی خاصی در استان رخ نخواهد داد و ممکن است نسبت به روز گذشته یک درجه یا کمتر کاهش دما صورت گیرد.

وی با بیان این‌که حداکثر دمای پیش‌بینی شده برای امروز، فردا و پس‌فردا ۴۱ درجه سانتی گراد است، اضافه کرد: برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه افزایش دمای بسیار کمی پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی، بیان کرد: امروز وزش باد شدید می‌باشد و ممکن است فردا شدیدتر هم شود و با توجه به جهت شرقی جریانات وزش باد همراه با گردوخاک خواهد بود.

قاضی با اشاره به اینکه پس‌فردا غبارآلودگی هوا مقداری کمتر می‌شود، خاطرنشان کرد: غبارآلودگی هوا تا روز چهارشنبه باقی می‌ماند، ولی امیدواریم با کاهش وزش باد، کیفیت هوا بهبود یابد.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار