تدارک ۷۲۴ تُن برنج و شکر برای هیات‌های مذهبی قم

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز هیات مذهبی استان در ایام محرم و صفر امسال ۷۲۴ تُن برنج و شکر تدارک دیده شد.
کد خبر: ۱۱۷۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹ 10 July 2024

به گزارش تابناک قم، سعید محمدی روز چهارشنبه در گفت‌وگویی در این خصوص بیان داشت: سهمیه در نظر گرفته شده که شامل ۵۰۰ تُن برنج و ۲۲۴ تُن شکر است به خوبی در حال توزیع می‌باشد و در این رابطه پیش‌بینی‌های لازم با همکاری‌ نهادهای متولی انجام شده‌است تا هیات‌ها بتوانند برنج و شکر مورد نیازشان را تامین کنند.

وی با اشاره به انجام هماهنگی‌های لازم برای تامین نان مورد نیاز هیات‌های عزاداری در ایام محرم و صفر سال جاری افزود: در خصوص تامین نان مورد نیاز مواکب و هیات‌های مذهبی استان نیز بسترهای لازم دیده شده و در این خصوص هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

گفتنی است گندم مورد نیاز استان قم در سیلوی بِتُنی ۱۱۰هزار تُنی شهید آصف نخعی که در جنوب غربی شهر قم در محور قم ـ سلفچگان قرار دارد، ذخیره می‌شود؛ این سیلو از امکانات و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.

به طور کلی حدود ۹۰۰ نانوایی در سطح شهر و مناطق مختلف استان قم فعال است و نانوایان در این استان انواع نان های مورد علاقه مردم را تولید می‌کنند. پنج کارخانه تولید آرد نیز در قم فعال است و میزان آرد مصرفی نانوایی‌ها در این استان در هر ماه بیش از ۱۰ هزار تُن است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار