همراهی مدیریت شهری قم با قانون جوانی جمعیت

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اجرای قانون جوانی جمعیت در شهر قم گفت: باید تمام تلاش خود را برای اجرای این قانون در شهر قم داشته باشیم و بستر مناسب جهت ارائه خدمات به مادران در شهر را فراهم کنیم.
کد خبر: ۱۱۷۵۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲ 13 July 2024

به گزارش تابناک قم، نرجس نیازمند با اشاره به اهمیت اجرای قانون جوانی جمعیت در قم اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و اولویت‌های کمیسیون زنان و خانواده، اجرای وظایف شهرداری در قانون جوانی جمعیت در شهر قم بوده و تمام تلاش خود را در جهت رفع موانع اجرای این قانون خواهیم داشت.

وی در حاشیه جلسه اخیر کمیسیون زنان و خانواده که با حضور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی، مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی و مدیرعامل سازمان حمل نقل و ترافیک شهرداری قم تشکیل شد، افزود: تلاش می‌کنیم هر یک از بندهای قانون جوانی جمعیت که در حوزه مدیریت شهری قابلیت اجرا دارد، محقق کنیم.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم به ماده ۳۲ قانون جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: بر اساس این قانون مقرر شد که سازه‌های تبلیغاتی در سطح شهر با محتوای جوانی جمعیت اکران شود و مشوق فرزند آوری باشد.

وی ادامه داد: همچنین استفاده از اتوبوس‌ها برای تبلیغات محیطی در بازه زمانی مناسب با محتوایی مرتبط و هماهنگ با سازمان فرهنگی و اجتماعی نیز در دستور کار قرار گرفت.

نیازمند به ماده ۵ قانون جوانی جمعیت نیز اشاره و بیان کرد: بر اساس این ماده‌قانون خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر مشمول تخفیف در بخش عوارض می‌شوند که لازم است شهروندان از شرایط این ماده‌قانون آگاه شوند و البته این ظرفیت با پیگیری‌هایی که انجام دادیم هم‌اکنون در شهرداری قم در حال اجرا است.

وی به اکران ماده ۵ قانون جوانی جمعیت در محل شهرداری‌های مناطق هشتگانه تأکید و تصریح کرد: شهرداری‌ها مکلف هستند این قانون را در بخش عوارض در معرض دید شهروندان قرار دهند تا علاوه بر آگاهی شهروندان و استفاده از این فرصت قانونی، برای جوانان نیز مشوق باشد.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای شهر قم در ادامه به ارائه خدمات مناسب به مادران دارای فرزند خردسال و باردار نیز توجه کرد و گفت: یکی از راه‌های تشویق جوانان به فرزند آوری ارائه خدمات مناسب به مادران است که در همه دنیا به این مهم توجه ویژه‌ای می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این مهم مقرر شد معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری قم در خصوص نصب آسانسور به‌جای پله‌برقی برای سالمندان، کم‌توانان و مادران دارای فرزند خردسال اهتمام بیشتری داشته و این خدمت را صورت ویژه در دستور کار خود قرار دهد.

نیازمند یادآور شد: همچنین بر اساس ماده ۲۲ قانون جوانی جمعیت، شهرداری موظف است در تمام طرح‌های خود فضای مناسب جهت رفع نیاز نوزادان و مادران باردار جهت استراحت، شیردهی و نگهداری کودکان را لحاظ کند.

وی از ایجاد فضای مناسب برای تردد و استراحت مادران در پایانه مسافربری قم خبر داد و گفت: در فضاهای موجود بوستان‌ها و سایر پروژه‌های در دست اجرا نیز شهرداری مکلف است فضای مناسب برای رفع نیاز نوزادان، کودکان و مادران باردار جهت استراحت ، شیردهی و نگهداری کودکان لحاظ نماید.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم در پایان بیان کرد: برای اجرای قانون جوانی جمعیت شورای شهر و شهرداری به میدان آمده و باید سایر دستگاه‌های مرتبط نیز با انجام وظایف خود موجب بهره‌مندی و تحقق این قانون در شهر قم به‌عنوان الگوی سایر شهرها باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار