کسی که حسینی است زیر بار ظلم و ذلت نمی رود

سخنران هیئت خادم الرضا(ع) اظهار کرد: مهاتما گاندی که هندوستان را از چنگ استعمار بریتانیا نجات داد، در یکی از سخنرانی هایش الگوی خود در مسیر پیروزی مقابل استعمار بریتانیا را امام حسین(ع) معرفی می کند.
کد خبر: ۱۱۷۵۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸ 13 July 2024

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین علی زند قزوینی، کارشناس مسائل دینی در مراسم شب ششم دهه اول محرم در هیئت خادم الرضا(ع) قم که در ورزشگاه شهید حیدریان این شهر برگزار شد، با اشاره به اهمیت حب امام حسین(ع) در چگونگی سرنوشت انسان ها گفت: خداوند اولین کسی است که قلم زده و سرنوشت بندگانش را با لوح و قلم نوشته است، از این رو در شب های قدر باید از خداوند بخواهیم قلمش را به نیکی برایمان برکشد و سرنوشت خوبی را در سال پیش رو برای ما بنویسد.

وی افزود: از رسول خدا(ص) نقل است که فرمودند در شب قدر از خداوند عافیت بخواهید و یکی از مصادیق عافیت قرب امام حسین(ع) است، امام حسینی که عرش ربوبی با نام او زینت پیدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین زند قزوینی مزین شدن قلب انسان ها به محبت امام حسین(ع) را امری ضروری برشمرد و گفت: چه چیزی بهتر از این که ظرف قلب ما مملو شود از محبت سیدالشهدا(ع)؟ بروید به همه منابع و کتاب های ادیان مراجعه کنید و ببینید نظرشان در مورد امام حسین(ع) و عاشورا چیست.

وی با تأکید بر لزوم شناخت صهیونیست ها و اندیشه های آن ها بیان داشت: در دو دهه پیش دشمن علی الخصام شیعیان و سایر مسلمین که یهودیان صهیونیست هستند، یکی از مراکز مهم آن ها چند هزار دلار هزینه کرد تا بفهمد چرا در به زمین زدن شیعیان برخلاف سایر مکاتب مختلف دنیا ناموفق بوده است؟

سخنران هیئت خادم الرضا(ع) تصریح کرد: پاسخی که صهیونیست ها در مورد عدم موفقیتشان در تقابل با شیعیان به آن رسیدند، این بود که شیعه مانند یک پرنده بلندپروازی است که آنقدر افق پروازش بلند می باشد که از تیررس ما صهیونیست ها خارج می شود. این پرنده بلند پرواز دارای دو بال برای اوج گرفتن است و بالا و بالاتر می رود. این دو بال شامل یک بال سرخ است و دیگری بال سبز می باشد. آن ها گفتند تا زمانی که شیعه این دو بال پرواز را دارد ما بر آن غلبه نخواهیم کرد.

وی گفت: صهیونیست ها در تفسیر دو بال پرواز شیعه گفتند که بال سرخ همان نهضت عاشورا و گریه برای حسین ابن علی(ع) است و بال سبز اعتقاد به مهدویت، انتظار و امید به آینده می باشد. آن ها گفتند شیعه تا زمانی که با بال سرخ حسینی و اعتقاد به جهاد و شهادت فی سبیل الله حرکت می کند و با بال سبز امید و انتظار ظهور آخرین امام بر حق وجود مقدس سلطان عوالم وجود آقا بقیة الله الاعظم(عج) را در سر می پروراند ما نمی توانیم آن ها را زمین گیر کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین زند قزوینی اظهار کرد: کسی که حسینی است زیر بار ظلم و ذلت نمی رود، اخلاق را کنار نمی گذارد و پای بساط گناه نمی نشیند و کسی که حسینی است اگر از یک مجلس گناه دوری کرد، به پای امام حسین(ع) نوشته است و یقیناً این عمل برکات زیادی را برای او به دنبال خواهد داشت.

وی عاشق امام حسین(ع) را فردی دارای تقوا و اهل رعایت حق الناس خواند و افزود: کسی که عاشق امام حسین(ع) است خیرخواه دیگران، اهل تقوا، اهل مهربانی و اخلاق حسنه و فردی صادق و درستکار می باشد. مهاتما گاندی که هندوستان را از چنگ استعمار بریتانیا نجات داد، در یکی از سخنرانی هایش جمعیت چندین میلیونی را به سکوت دعوت کرد و گفت "میدانید الگوی من درباره پیروزی در مقابل استعمار بریتانیا چه کسی بود؟ من از حسین ابن علی(ع) رمز استقامت، مقاومت و پیروزی را آموختم؛ من از حسین ابن علی(ع) آموختم که باید مظلوم باشم تا پیروز باشم".

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) محبوب و مایه افتخار همه ادیان و مکاتب الهی است، گفت: جناب صفی زاده که از شاعران کرد سنی مذهب است در وصف سیدالشهدا(ع) می گوید: گر هواخواه حسینی ترک سر کن چون حسین، شرط این میدان به خون خویش بازی کردن است؛ از حریم کعبه کمتر نیست دشت کربلا، صد شرف دارد بر آن وادی که گویند ایمن است. او در تخلصش می نویسد: من سنی ام، نامم رضا، کلب امام مرتضی. این همان هدایت امام حسین(ع) برای تمام ملل و مذاهب است.

وی در پایان امام حسین(ع) را هدایت گر همه اقشار جامعه دانست و گفت: افراد بسیاری در طول تاریخ بوده اند که علی رغم رفتارهای غیراخلاقی و اوباشی گری که داشته اند، اما با ارتباط گیری با امام حسین(ع) دچار تحول و مورد هدایت واقع شده اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار