پویش نذر خون تا پایان ماه صفر تداوم دارد

معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم گفت: با توجه به اینکه خون و فرآورده‌های آن از طول عمر کوتاه و مشخصی برخوردارند توصیه می‌کنیم که شهروندان اهدای خون خودشان را در طول ماه محرم و صفر انجام دهند و نذر خون را به روزهای تاسوعا و عاشورا محدود نکنند.
کد خبر: ۱۱۷۵۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰ 10 July 2024

به گزارش تابناک قم، علیرضا کبیری در گفت‌وگویی، اظهار کرد: در خردادماه سال جاری بیش از  ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از داوطلبین اهدای خون به مراکز دوگانه اهدای خون استان مراجعه کردند که از این تعداد بیش از ۳ و ۷۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم یکی از شاخص‌های مهم در تأمین خون مورد نیاز مراکز درمانی را اهدای مستمر خون دانست و گفت: بیش از ۶۳ درصد از این داوطلبین، اهداکنندگان مستمر بودند که حداقل دوبار در سال اهدای خون داشتند.

وی ادامه داد: در خردادماه سال جاری ۱۳۱ نفر معادل ۳ و نیم درصد از اهداکنندگان بانوان بودند که نسبت به ۵۰ درصد جمعیت بانوان، این میزان اهدای خون کافی نیست.

کبیری یادآور شد: با شروع ماه محرم پویش نذر خون همانند سنوات گذشته در مراکز انتقال خون استان قم با شعار «اهدای خون فرهنگ حسینی، نذر عاشقان» آغاز شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه خون و فرآورده‌های آن از طول عمر کوتاه و مشخصی برخوردارند توصیه می‌کنیم که شهروندان اهدای خون خودشان را در طول ماه محرم و صفر انجام دهند و نذر خون را به روزهای تاسوعا و عاشورا محدود نکنند.

معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم تاکید کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورا مرکز اهدای خون روح الله واقع در میدان روح الله جنب دبیرستان ماندگار امام صادق از ساعت ۸ الی ۱۸ پذیرای داوطلبین اهدای خون هستند.

وی در پایان تصریح کرد: بهترین محل جهت ذخیره خون در رگ‌های اهداکنندگان است و با خروج خون از بدن شرایط و مدت زمان نگهداری آن بسیار متفاوت خواهد بود؛ بنابراین تقاضا می‌کنیم که عزاداران حسینی اهدای خون را در طول ماه محرم و صفر انجام دهند که ما بتوانیم استفاده بهینه و صد در صدی را از خون‌های اهدایی داشته باشیم.

پویش نذر خون تا پایان ماه صفر تداوم دارد

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار