۱۵ هزار و ۷۸۹ داوطلب قمی در آزمون سراسری

نماینده سازمان سنجش در قم گفت: ۱۵ هزار و ۷۸۹ داوطلب زن و مرد قمی در قالب پنج گروه آزمایشی در آزمون سراسری نوبت دوم امسال که طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۷۵۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵ 10 July 2024

به گزارش تابناک قم، عباس حبیب زاده روز چهارشنبه در گفت‌وگویی بیان کرد: براساس ثبت نام‌های صورت گرفته در مجموع در این نوبت آزمون سراسری در استان قم ۹ هزار و ۷۱۲ نفر یعنی ۶۲ درصد شرکت کنندگان زن و ۶ هزار و ۷۷ نفر که معادل ۳۸ درصد شرکت کنندگان است، مرد هستند.

وی گفت: آزمون گروه‌های آزمایشی ریاضی و انسانی صبح پنجشنبه بیست و یکم تیرماه به صورت همزمان و آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان نیز عصر همان روز پنجشنبه به صورت همزمان برگزار خواهد شد، آزمون گروه آزمایشی تجربی نیز روز جمعه بیست و دوم تیرماه برگزار می‌شود.

وی افزود: از استان قم در گروه آزمایشی ریاضی از مجموع ٢ هزار و ۱۴۹ داوطلب ۶۷۹ نفر زن و یک‌هزار ۴۷۰ نفر مرد، در گروه آزمایشی تجربی از مجموع هفت‌هزار و ۳۹۵ داوطلب چهار هزار و ۹۰۵ نفر زن و ٢ هزار و ۴۹۰ نفر مرد، در گروه آزمایشی انسانی از مجموع چهار هزار و ۴۰۱ داوطلب ۲ هزار و ۸۰۹ نفر زن و یک هزار و ۵۹۲ نفر مرد، در گروه آزمایشی هنر از مجموع ۷۳۵ داوطلب ۵۳۲ نفر زن و ۲۰۳ نفر مرد و در نهایت در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی از مجموع یک‌هزار و ۱۰۹ داوطلب ۷۸۷ نفر زن و ۳۲۲ نفر مرد در این مرحله از آزمون شرکت کردند.

حبیب‌زاده گفت: علاوه بر دانشگاه قم، دانشگاه‌های مفید، شهاب دانش، دانشگاه آزاد و پیام نور نیز در گروه‌های آزمایشی مختلف در استان قم به عنوان حوزه امتحانی در آزمون سراسری نوبت دوم سال ۱۴۰۳، تعیین شده‌اند.

گفتنی است در اردیبهشت‌ماه سال جاری نیز ۱۷ هزار و ۵۱۴ داوطلب از این استان در آزمون سراسری مرحله اول دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی شرکت کردند که از این میان تعداد ۱۰ هزار و ۹۶۴ نفر داوطلب زن و ۶ هزار و ۵۵۰ نفر داوطلب مرد بودند.

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ با ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ داوطلب در پنج گروه آزمایشی در یک هزار و ۷۴۷ حوزه امتحانی واقع در ۴۰۸ شهرستان کشور و همچنین ۱۵ کشور خارجی برگزار می‌شود.

رقابت داوطلبان دو گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در نوبت صبح روز پنجشنبه و رقابت داوطلبان دو گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی در نوبت بعدازظهر پنجشنبه، ۲۱ تیرماه خواهد بود.

داوطلبان علوم تجربی که پرمتقاضی‌ترین گروه آزمایشی کنکور امسال و چند سال گذشته بوده است نیز در نوبت صبح جمعه، ۲۲ تیرماه در جلسه آزمون سراسری حاضر خواهند شد.

نوبت دوم آزمون سراسری مطابق برنامه زمانی پیش بینی شده از سوی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور قرار بود در روزهای هفتم و هشتم تیرماه برگزار شود اما در پی شهادت رئیس جمهوری کشورمان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانشان در سانحه سقوط بالگرد و هم‌زمانی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در تاریخ هشتم تیرماه، برگزاری نوبت دوم کنکور، دو هفته به تعویق افتاد.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار