۱۳هزار نفر عضو صندوق بیمه کشاورزان قم هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قم گفت:‌ هم اینک ۱۳ هزار نفر از روستاییان و عشایر استان عضو این صندوق هستند و از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۷۵۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹ 14 July 2024

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام رحیم  اهرمی روز شنبه درگفت وگویی افزود: سال گذشته این صندوق توانست در استان قم یک‌هزار و ۴۰۰ نفر از کشاورزان ، روستاییان و عشایر واجد شرایط را جذب نماید.

وی با اشاره به اینکه سهم تکلیفی استان قم برای سالجاری ۲ هزار نفر می‌باشد ،‌ گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۳۰۰ نفر از کشاورزان ،‌روستاییان و عشایر این استان به عضویت صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان درآمده‌اند.

وی با بیان اینکه این صندوق هم اینک به یک‌هزار و ۳۰۰ نفر در استان مستمری پرداخت می‌کند، اظهار داشت:‌ مستمری این تعداد شامل از کارافتادگی، فوت و بازنشستگی است که بیست و پنجم هر ماه حقوق خود را دریافت می‌کنند.

اهرمی در بخش دیگر از این گفت و گو اظهار داشت:‌ مادران ساکن در مناطق روستایی و عشایری استان قم که دارای سه فرزند و بیشتر باشند به صورت رایگان در این صندوق بیمه شده و از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح تاریخ تولد فرزند سوم این خانواده‌ها باید فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد، اظهار کرد: این طرح در قالب ماده ۲۱ قانون حمایت از جوانی خانواده و فرزندآوری تصویب و اجرا شد و اعتبار این طرح از سوی دولت به صورت کامل پرداخت شده‌است.

وی تاکید کرد: تمامی هزینه‌های بیمه مادران مشمول این طرح از سوی دولت و در سطح هشت پرداخت می‌شود و هیچ هزینه‌ای برای بیمه شدگان ندارد.

اهرمی ادامه داد: تاکنون در استان قم ۹۰۰ نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند و برنامه‌ریزی برای جذب بیشتر در دستور کار قرار دارد.

وی تعداد مادران مشمول این طرح در کشور را ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نفر اعلام کرد و گفت: جذب ۳۰۰ هزار نفر از این افراد، برای صندوق در سال نخست اجرای آن تکلیف شده‌است و مادران مشمول طرح می‌توانند با مراجعه به دوازده کارگزاری موجود در استان و یا سایت roostaa.irثبت نام کنند.

۵۹ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۴۵۴ هزار نفری  استان قم در روستاها زندگی می‌کنند.

به طور کلی بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال ۸۰۰ هزار تُن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار