تاکید آقامیری بر ضرورت ترویج فرهنگ عاشورایی

استاندار قم با بیان اینکه همه مفاهیم متعالی همچون امربه معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب، ایثار و شهادت در فرهنگ عاشورایی وجود دارد بر ضرورت ترویج و توسعه این فرهنگ در جامعه تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۷۵۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱ 13 July 2024

به گزارش تابناک قم، سید محمد آقامیری با حضور در جمع عزاداران هیئت و کانون خادم الرضا(ع) در گفت وگو با خبرنگار ما ضمن عرض تسلیت ایام عزادارای امام حسین(ع) تصریح کرد: مراسمات عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) از جمله مراسمات مهم برای فرهنگ سازی است و ضروری است تا فرهنگ عاشورایی را در جامعه توسعه دهیم.

وی افزود: همه مفاهیم متعالی همچون امربه معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب، ایثار و شهادت در فرهنگ عاشورایی وجود دارد و چنانچه به فرهنگ عاشورایی توجه کنیم، این مفاهیم را هم در جامعه ترویج داده ایم.

استاندار قم با بیان اینکه امام حسین(ع) در روز عاشورا جان خود و اهلبیتش را فدا کرد تا اسلام زنده بماند ادامه داد: اگر می بینیم که بعد از هزار و 400 سال جوانان اینگونه عاشقانه در هیئت ها حضور می یابند و عزادارای می کنند، ثروتی است که بحمدالله سینه به سینه از پدران و مادران به این جوانان رسیده است

وی بیان داشت: ثروت حب اهلبیت علیهم السلام بویژه حب امام حسین(ع) راحت به دست نمی آید و همه ما وظیفه داریم تا از این ثروت محافظت کنیم و آن را نیز به آیندگان انتقال دهیم.

آقامیری با قدردانی از فعالیت های هیئت خادم الرضا(ع) و حضور پرشور جوانان در این هیئت گفت: براساس بازدیدی که قبلاً هم از هیئت داشتم، بحمدالله این هیئت کارهای عظیم فرهنگی را در قم انجام می دهد که بسیار ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: همه دست اندرکاران هیئت از آن کسی که کفش عزاداران امام حسین(ع) را واکس می زند تا رئیس هیئت در این اقدام فرهنگی و ثواب آن شریک هستند و ما نیز وظیفه داریم تا در هیئت ها حضور یافته و به همگی خداقوت بگوییم و آرزوی سلامتی برای همه خادمان و عزاداران را داریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار