۴۰ درصد پیشرفت زیرسازی سایت مسکونی طایقان قم

مدیرکل بنیاد مسکن استان قم با اشاره به روند آماده‌سازی سایت نهضت ملی مسکن طایقان، گفت: عملیات خاک‌برداری و زیرسازی این سایت افزون بر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۱۱۷۵۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴ 10 July 2024

به گزارش تابناک قم، محمد اطهری روز چهارشنبه در گفت‌وگویی با اشاره به اهتمام بنیاد مسکن در زمینه تسریع در تخصیص زمین‌های نهضت ملی مسکن، اظهار داشت: سایت طایقان ۴۸۰ مساحت دارد که هم‌اینک طراحی و همچنین زیرسازی ۴۰۰ واحد مسکونی از این سایت مسکونی در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه در سایت طایقان، امکان ساخت چهارهزار واحد مسکونی وجود دارد، اضافه کرد: عملیات زیرسازی و خاک‌برداری سایت مسکونی طایقان از بیش از ۴۴۰درصد پیشرفت دارد و تخصیص پروژه به متقاضیان در حال انجام است.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم پس از تکمیل سفت‌کاری و نمای بیرونی واحدهای مسکونی، آنها را در اختیار متقاضیان قرار خواهد داد.

اطهری با تاکید بر آماده‌سازی زیرسازی و زیرساخت سایت طایقان، یادآور شد: "واحدهای ویلایی این سایت طی یک بازه زمانی ۲۴ماهه به متقاضیان تحویل می‌شود.

احداث ۴۰۰ واحد برای مددجویان بهزیستی قم در سایت طایقان

اطهری همچنین در خصوص متراژ این واحدها، اظهار کرد: متراژ واحدهای ویلایی سایت طایقان بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ مترمربع طراحی شده‌است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم همچنین گفت: در طرح نهضت ملی مسکن استان یک‌هزار و ۵۰۰ مددجوی بهزیستی ثبت‌نام کرده‌اند که ۴۰۰ نفر از این افراد در سایت طایقان، صاحب‌خانه خواهند شد.

سایت طایقان در فاصله هفت‌کیلومتری شهرک پردیسان قم و نزدیکی روستای طایقان قرار دارد. روستای طایقان در بخش سلفچگان قرار دارد؛ ۱۸ کیلومتر با قم فاصله دارد و در جنوب غربی استان می‌باشد.

در استان قم ۲۰۳ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که ازاین‌بین ۸۵ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در قم واجد شرایط خانه‌دارشدن هستند که هم اینک عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی برای ۷۱ هزار نفر در ۱۲ سایت نهضت ملی مسکن استان، در حال انجام است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار