یوتیوب نیاز به فیلترینگ ندارد/اینترنت اساتید دانشگاه نباید فیلتر داشته باشد

بهروز محبی نجم آبادی نماینده مجلس با اشاره به اینکه فیلترینگ تصمیم شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی امنیت ملی بوده است گفت:در مورد تیک تاک، درآمریکا پاسخ صریح و سخت مجلس آمریکا به تیک تاک مشخص شد که همه ی کشورها به مسائل امنیتی و اخلاقی شان حساس هستند.
کد خبر: ۱۱۸۴۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۴ 16 September 2024
به گزارش تاربناک رضوی، نماینده مردم جغتای،جوین و سبزوار گفت:قطعا سکوهایی که میخواهند در  ایران فعالیت داشته باشند باید نمایندگی در داخل کشور ایجاد کنند.اما این سکوها رسما اعلام کردند که نمایندگی ایجاد نخواهند کرد.چون نوع و مدلشان  براندازی است.
 
محبی نجم آبادی با اشاره به اینکه شورای امنیت ملی ،نسبت به بی تعهدی پلتفرم‌های خارجی این تصمیم را گرفته است گفت:پیشنهاد من به دولت قبل هم این بود که ما در مجموعه هایی آموزشی،خدماتی مثل اساتید دانشگاه ها مثل شرکت های بزرگی که در حوزه خرید و فروش کالا و خدمات تولید کار می کنند،زمینه ای را ایجاد کنیم که این خطوط  را آزاد کنیم و فیلترنداشته باشند.
 
یوتیوب نیاز به فیلترینگ ندارد/اینترنت اساتید دانشگاه نباید فیلتر داشته باشد
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات ادامه داد:مدیریت فضای مجازی باید در دستور کار باشد آنچه امروز اتفاق افتاده است فیلترینگ نیست چون همه ی مردم با وی پی ان، آن را دور می زنند.بنابراین ما چیزی به عنوان فیلترینگ در ایران نداریم ما زحمتی برای مردم ایجاد کردیم که هزینه های بالایی را ایجاد کرده است. در آذر 1402 نامه ی محرمانه ای به رئیس مجلس داده ام که در سه شنبه های نظارتی عقبه ی وی پی ان ها را روشن کنند که چه کسانی هستند و به کجا متصل هستند؟ چه مبلغی سود می برند؟ عددهای ده هزار میلیاردی مطرح است آیا این صحت دارد؟لذا مجلس قصد دارد این موضوع را پیگیری کند وما به دنبال حل این مساله هستیم و می خواهیم این هزینه ها را از دوش مردم برداریم.اما مدیریت را تاکید می کنم که باید وجود داشته باشد.
 
وی با تاکید بر اینکه  فضای مجازی را نمی شود رها کرد تصریح کرد: هیچ کشوری این کار را نکرده است.سیم کارت های مختلف قابل تعریف است سیم کارت نوجوان، سیم کارت کودک،اینها را باید در دستور کار قرار بدهیم تا آسیب ها به حداقل برسد.
 
محبی نجم آبادی افزود:به نظر من یوتیوب لازم نیست فیلتر بشود گرچه در آن برخی از مسائل اخلاقی رعایت نمی شود اما لزومی ندارد که فیلتر بماند.فیلترینگ لااقل گزینشی،برای استفاده های صحیح علمی و آموزش برداشته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار