بازدید و نظارت بر بیش از ۱۰۰۰ واحد صنفی خراسان رضوی

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان صمت خراسان رضوی گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰۰ واحد صنفی مورد بازدید و نظارت قرار گرفته است که از این میان ۲۵ پرونده تخلف در لوازم تحریر و ۹۸ پرونده تخلف در کیف، کفش و پوشاک ثبت شده است.
کد خبر: ۱۱۸۴۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷ 16 September 2024

به گزارش تابناک رضوی، بخشعلی بیاتی قله‌زو با بیان این مطلب اظهار کرد: نظارت‌های تیم بازرسی بر لوازم تحریر، پوشاک، کیف و کفش از ۱۵ شهریور ماه تشدید شده است و این امر تا ۱۵ مهر ماه ادامه دارد. این نظارت توسط بازرسان اداره صمت خراسان رضوی در سطح استان در حال پیگیری است و به فراخور صمت، اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه هم بازدیدها ونظارت‌های لازم را انجام می‌دهند. دستورالعمل نظارت بر عرضه پوشاک، کیف، کفش و نوشت‌افزار به تمامی شهرها و شهرستان‌های استان خراسان رضوی ابلاغ شده است.
 
وی بیان کرد: اتحادیه صنف مرتبط در مرکز استان خراسان رضوی طبق سنوات گذشته قیمت‌گذاری عرف کالاهای عرضه شده در واحدها را با توجه به قیمت‌های بنکداری احصا کرده است و لیست قیمتی با عنوان سقف قیمت برای لوازم تحریر به واحدهای صنفی اعلام شده است. البته اگر فردی خرید عمده داشته باشد می‌تواند تخفیف لازم را از فروشنده کسب کند، اما سقف قیمت برای چنین لوازمی مانند دفاتر دانش‌آموزی، کلاسور، مدادرنگی، ماژیک، خودکار، پاک‌کن، چسب و ... اعلام شده است، به‌عنوان مثال سقف قیمت برای دفتر ۴۰ برگ معمولی ۱۲ هزارتومان، دفتر ۶۰ برگ معمولی ۱۸ هزار تومان، ۸۰ برگ معمولی ۲۴ هزار تومان و دفتر ۱۰۰ برگ معمولی ۳۰ هزارتومان اعلام شده است. 
 
معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان صمت خراسان رضوی ادامه داد: لازم به ذکر است که قیمت‌های بیان شده به نوع جنس و ویژگی محصولات بستگی دارد و دفتر معمولی ۴۰ برگ با دفتر سیمی ۴۰ برگ تفاوت قیمت دارد. این امر برای رفاه مردم در نظر گرفته شده است و خواهشمندیم که اگر خریداران از قیمت‌ها ناراضی بودند و قیمت‌های اعلام شده توسط فروشگاه از عرف بیشتر است با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند و نارضایتی خود را اعلام کنند تا مسئولان به آن‌ها رسیدگی کنند.
 
بیاتی گفت: اداره کل صنعت، معدن و تجارت با برپایی نمایشگاه لوازم تحریر، عرضه لوازم را برای دانش‌آموزان انجام داده است که استقبال خوبی از آن صورت گرفت. همکاران ما در سطح بازار هم حضور دارند و نظارت‌های خود را به صورت جامع انجام می‌دهند و تخلفات را ثبت می‌کنند، اما مردم هم می‌توانند گران‌فروشی و تخلفات صنفی را به اداره کل صمت استان خراسان رضوی گزارش دهند تا همکاران ما در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی نمایند.
 
وی با اشاره به تخلفات صورت گرفته در روزهای اخیر تصریح کرد: تاکنون از بیش از ۱۰۰۰ واحد صنفی مورد بازدید و نظارت قرار گرفته است و در مجموع حدود ۲۵ پرونده در سطح استان در حوزه لوازم تحریر تنظیم شده است که مبلغ ریالی آن در مجموع ۲۷۰ میلیون ریال بوده است. همچنین طی بازدیدهای انجام شده در حوزه کیف، کفش و پوشاک در مجموع ۹۸ پرونده در سطح استان تنظیم شده است که ارزش ریالی آن حدود ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال است که در این بین ۲۵ پرونده در حوزه کیف و کفش بوده است و ارزش ریالی آن حدود ۷۱۴ میلیون ریال است.
 
معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان صمت خراسان رضوی عنوان کرد: بحمدلله مردم از قیمت‌های تعیین شده رضایت داشته‌اند و نسبت به سنوات گذشته از میزان کیفیت کالاهای داخلی و تولیدات ایرانی رضایت بیشتری داشته‌اند. همچنین توجه به موضوعات دینی در تولیدات افزایش داشته است و محصولات متعددی در این راستا در حال عرضه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار