مولفه‌های «موفقیت در اسلام» به قلم ناطقی منتشر شد

کتاب «موفقیت در اسلام» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد ناطقی از سوی انتشارات حقوق بشر اسلامی منتشر شد.
کد خبر: ۱۱۸۴۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱ 15 September 2024
به گزارش تابناک رضوی، کتاب «موفقیت در اسلام» به قلم محمد ناطقی از سوی انتشارات حقوق بشر اسلامی منتشر شد.
 
بر اساس این گزارش، خداوند، تجربه، برنامه ریزی، شکرگزاری، قدرت و خودباوری، پدرومادر، اعتماد به نفس، کار و تلاش، ریسک پذیری، ضرورت نظم، شکست ناپذیری و شجاعت، صبر و استقامت و پشتکار، هدف و تصمیم و آینده نگری، اراده و همت، دعا و نماز، مثبت اندیشی و خوش بینی، اهمیت امیدواری در اسلام، تنبلی و سستی، بی تحرکی و سحرخیزی، بازتاب عمل و تغییر از سرفصل های این کتاب است.
 
در مقدمه این کتاب آمده است:
 
«بسم الله الرحمن الرحیم»
 
«ولاتهنواو لاتحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مؤمنین»
 
این آیۀ شریفه را از حضرت آقا که در دفاع مقدس در ضمن سخنرانیهایشان بیان میکردند، در یک کلیپ شنیده بودم. بارها این کلیپ را نگاه کردم.
 
این آیه که حضرت آقا(حفظه الله) فرمودند، انگیزه ای شد برایم برای تحقیق و بررسی بیشتر دراین باره و چون همیشه علاقه مند بودم به اینکه موفقیت را از نگاه اسلام بررسی کنم، به جمع آوری آیات و روایاتی انگیزشی دربارۀموفقیت پرداختم.
 
در این کتاب، بیست نمونه از عواملی را که باعث می شود انسان به موفقیت برسد، بررسی کرده ایم و طبیعتاً اولین و مهمترین عامل موفقیت، توفیق از سمت خداوند متعال است.
 
اگر او نخواهد، هیچ اتفاقی رقم نخواهد خورد.
 
در این کتاب بعضی از عواملی را آورده ایم که در موفقیت تأثیر گذار است؛
 
مثل دعای پدر و مادر. شاید در کتب روانشناسی و موفقیت از این عوامل اسمی برده نشده باشد. توضیحات و داستانهایی هم آورده ایم تا این کتاب هم آموزشی باشد و هم علمی.
 
از زحمات سرکار خانم زهرا مرعشی ، مهندس مهدیه مرعشی و دوست عزیزم جناب آقای صادق زارع که در نوشتن و جمع آوری این کتاب بسیار زحمت کشیدند و کمک کردند، تشکر می کنم و از مجموعۀ کتابخانۀ امامین همامین (علیهما سلام) تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی(حفظه الله) که با ما همکاری کردند و هرکس در این راه به این حقیر کمک کرده ، صمیمانه سپاسگزارم.
 
سعی کرده ایم تا جایی که بشود،منابع را ذکر کنیم. البته اگر بزرگواری منبعی یافت که در این کتاب نیامده است،متشکر میشویم که به ما اطلاع دهد تا ان شاالله در چاپ های آتی ذکر کنیم.
 
با سلام و درود به روح مطهر امام راحل عظیم الشأن و ارواح مطهر مراجع عظام و علما و دانشمندان و شهدا و همچنین روح مطهر پدر عزیزم استاد ناطقی و پدر و مادر بزرگوارشان، امیدوارم در اعلی علیین بهشت با امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) و فاطمۀ زهرا (سلام الله علیها)محشور شوند.
 
این کتاب را به رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمۀ معصومین(علیهم‌السلام) مخصوصا قطب عالم امکان حضرت بقیة الله الاعظم(عجل الله تعالی فرجه شریف) و نایب عزیز ایشان رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای(حفظه الله) تقدیم میکنم.
 
علاقه مندان می توانند برای تهیه اصل کتاب با شماره تلفن های ۰۹۱۵۳۱۹۹۳۹۵ یا  ۰۹۳۷۰۳۸۵۸۸۹ تماس حاصل نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار