خبرنگاران دانش آموز راوی توفیق دوستانشان در بوستان مدارس باشند

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی و مدیر کل سازمان اسناد و کتابخانه ملی شرق کشور گفت: دانش آموزان خبرنگار ذوق و شوق بیشتری برای تولید خبر دارند و می توانند رسانه نگاران صادق انقلاب اسلامی باشند.
کد خبر: ۱۱۸۴۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳ 15 September 2024
به گزارش تابناک رضوی، مجتبی محمودی رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی و مدیر کل سازمان اسناد و کتابخانه ملی شرق کشور در همایش خبرنگاران پانا گفت : پوشش اخبار از سمت خبرنگاران دانش آموز می‌تواند چند ویژگی مهم داشته باشد ، اول اینکه چون خبرنگاران دانش آموز وارد اخبار جناحی سیاسی و حرفه ای نشده‌اند و ذوق و شوق آنها برای تولید خبر بیش از خبرنگاران دیگر است می‌توانند رسانه نگاران صادقی برای انقلاب اسلامی باشند.
 
وی در مورد فعالیت های فوق برنامه ی خود در زمان دانش آموزی گفت: در زمان کودکی من تکنولوژی به اندازه امروز آنقدرپیشرفت نکرده بود و ما در زمان کودکی و نوجوانی نشریه دیواری دانش آموزی و همچنین ستون آزاد و مجله ی دانش آموزی تولید می‌کردیم .
 
وی اضافه کرد : تولید نشریه دانش آموزی چند ویژگی مهم دارد، اول اینکه استعدادهای نوجوانان و جوانان در تولید نشریه شکوفا می‌شود و همچنین تولید یک نشریه وابسته به کار گروهی است برای همین مهارت انجام دادن کارهای جمعی فرد بیشتر شده و  افزایش پیدا می‌کند .
 
وی همچنین در خصوص ویژگی‌های خوب خبرنگاران دانش آموز در گفت و گو با پانا بیان کرد: خبرنگاران دانش آموز چند خصلت شاخص دارند، اول اینکه ذوق و شوق آنها برای تولید خبر بیشتر از سایر خبرنگاران است و اخبار آنها بدور از همهمه و هیاهوهای  سیاسی و باندی تولید و منتشر می شود.
مدیر کل سازمان اسناد و کتابخانه ملی شرق کشور افزود: مهمترین ویژگی خبرنگار نوجوان و جوان خلاقیت و جسارت پرداختن به موضوعات تازه است که اگر توام با مسولیت پذیری و دغدغه مندی باشد و این خبرنگار خلاق، آراسته به زیور اخلاق و تعهد نیز باشد، می تواند در ارائه ی روایت صادقانه از محیط پیرامون خود نقش موثری داشته باشد.
محمودی همچنین در پایان گفت: خبرنگاران دانش آموز باید راوی اتفاق‌های اطراف خود همانند موفقیت دوستان شان  در بوستان مدارس مانند هفت مقام برتر دانش آموزان خراسان رضوی در میان برترین های کنکور امسال یا درخشش دانش آموزان در مسابقات قرآنی باشند و از منظر خودشان سوژه های بکر پیرامون شان را ثبت و منعکس کنند.
 
خبرنگار: محمد حسین راستگو
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار