آغاز کار پایگاه‌های انتخاب رشته آزمون‌های سراسری در خراسان رضوی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت : پایگاه‌های انتخاب رشته به صورت حضوری ویژه داوطلبان آزمون سراسری خانم و آقا آماده ارائه‌ی خدمات مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته هستند.
کد خبر: ۱۱۸۳۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹ 05 September 2024
به گزارش تابناک رضوی؛ مهدوی خواه با بیان اینکه انتخاب رشته کنکور، یکی از مهم‌ترین انتخاب‌هایی است که یک دانش‌آموز برای آینده‌اش خواهد کرد و این تصمیم می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر آینده تحصیلی و شغلی فرد داشته باشد، به نقش خطیر مشاوران تحصیلی در این راستا اشاره کرد.
 
وی اظهار داشت: به دلیل حساسیت انتخاب رشته کنکور سراسری ، با هدف ایجاد وحدت رویه در روند ارائه خدمات مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته کنکور به دانش‌آموزان از طریق پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور، از سوی وزارت آموزش و پرورش شیوه نامه " مدیریت پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور سراسری و موسسات آموزش عالی" در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲به استان‌ها ابلاغ شده است.
 
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: بر این اساس مشاوران متخصص حوزه تحصیلی در مناطق انتخاب شده و با بهره‌گیری از دوره‌های توانمندسازی کشوری، استانی و منطقه‌ای آماده فعالیت در پایگاه‌های انتخاب رشته آزمون سراسری شده‌اند که در ۵۱ پایگاه در استان این خدمت را به دانش آموزان عزیز ارائه می دهند.
 
مهدوی خواه در ادامه گفت : تعداد انتخاب‌ها در فرآیند انتخاب رشته سراسری به ۱۵۰ رشته محل محدود شده است.
 
وی گفت : ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها، نواحی و مناطق هم اطلاع رسانی مناسب را به دانش آموزان، والدین، فرهنگیان و عموم مردم در خصوص معرفی پایگاه‌های انتخاب رشته، معرفی مشاوران، آدرس و شماره تلفن پایگاه‌ها انجام می‌دهند.
 
مهدوی‌خواه در پایان اظهار کرد: با توجه به شرح وظایف مندرج در شیوه‌نامه مذکور، مشاوران با شرط دارا بودن شایستگی‌های عمومی، حرفه‌ای و تخصصی اعم از دارا بودن تخصص و تجربه در حوزه مشاوره تحصیلی، تسلط به روش‌ها و فنون مشاوره تحصیلی و فرآیند انتخاب رشته کنکور، آشنایی با قوانین و مقررات، آیین نامه‌ها، شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه و آخرین تغییرات رشته محل ها و همچنین قبولی در آزمون صلاحیت حرفه ای مشاوران پایگاه‌های انتخاب رشته اقدام به ارائه خدمات مشاوره انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار