آتش سوزی در ۱۲ هکتار از مراتع قوچان مهار شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست قوچان اعلام کرد: ۱۲ هکتار از مراتع و اراضی منطقه حفاظت شده قرچغه شهرستان قوچان روز پنجشنبه ۲۲ شهریور در آتش سوخت.
کد خبر: ۱۱۸۴۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴ 14 September 2024
به گزارش تابناک رضوی  حسین اصلاحی  افزود: آتش اولیه از ساعت ۱۱ ظهر روز پنجشنبه ۲۲ شهریور آغاز و پس از ۶ ساعت تلاش نفسگیر در منطقه حفاظت شده قرچغه در ارتفاعات شهرستان قوچان پس از نابودی ۱۲ هکتار از بافت گیاهی مهار شد.
 
به گفته وی ۱۰۰ نفر از همیاران محیط زیست، ماموران یگان حفاظت شهرستانهای مشهد، درگز، فاروج، شیروان و نیز نیروهای بسیج و منابع طبیعی شهرستان های فاروج و شیروان و قوچان، هنگ‌مرزی شهرستان های قوچان و شیروان، هلال احمر شهرستان، شهرداری و آتش نشانان شهر باجگیران، به همراه افراد بومی در کنترل و خاموش کردن آتش همکاری کردند.
 
اصلاحی با بیان اینکه آغاز آتش سوزی خطای انسانی شناسایی شده است اضافه کرد: علت دقیق و چرایی وقوع این حادثه در دست بررسی است.
وی در پاسخ به خبرنگار تابناک در قوچان در رابطه با آمار اعلام شده گفت : مساحت دقیق که آتش سوزی اتفاق افتاده همان 12 هکتار است و سایر اعداد و ارقام اعلائم شده درست نیست و تعداد افرادی که بحث اطفای حریق مشارکت داشته اند همان 100 نفر بوده است ، همه این تعداد یکجا در محل حادثه حضور نداشته اند و به جشم نیامده اند  بلکه در فواصل زمانی به ما اضافه شده اند و سپس رفته اند .
 
اصلاحی اضافه کرد : از زمان وقوع آتش سوزی در منطقه اول با مدیریت بحران شهرستان هماهنگی ها لازم انجام و سپس با کمک همکاران افراد محلی و همیاران طبیعت این عملیات انجام شده است.
 
خبرنگار محمد نصرالهی کلوخی
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار