معاون سازمان میراث فرهنگی کرمانشاه مطرح کرد؛

لزوم سیاست‌گذاری صحیح در راستای برخورداری قشر متوسط جامعه از گردشگری

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: باید یک سیاست گذاری کلان در حوزه اقتصاد گردشگری برای قشر متوسط جامعه از خدمات گردشگری صورت گیرد.
کد خبر: ۱۱۸۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰ 16 September 2024

وحید امیری در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: بالغ بر ۶ میلیون نفر در ۶ ماهه سال جاری به کرمانشاه سفر کرده‌اند و ظرفیت اشغال تخت‌ها ۸۰ تا ۸۵ درصد بوده، و در ایام پیک سفر نیز ظرفیت اقامتگاه ها تکمیل بوده است.

وی افزود: ما با یک بحران مواجه هستیم که این بحران حذف قشر متوسط از چرخه اقتصادی ایران است، جامعه متوسط ما از چرخه اقتصادی حذف شده و افراد در جامعه به دو دسته فقیر و غنی تقسیم می‌شوند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه تصریح کرد: با بررسی‌های صورت گرفته متوجه شدیم که ظرفیت هتل‌های چهار ستاره و پنج ستاره تکمیل شده، اما هتل‌های ۲ ستاره و سه ستاره و اقامتگاه‌های استان همچنان تمایلی به رزرو آنها وجود نداشته است.

وی ادامه داد: با رصد‌های صورت گرفته می‌بینیم که پارک‌های کرمانشاه حجم زیادی از چادرهای مسافرتی را در بر گرفته و حتی دیده شده که افراد با ماشین‌های آنچنانی در چادر می‌خوابند و تمایلی به رزرو اقامتگاه ندارند که این یک هشدار و زنگ خطر در خصوص حذف شدن قشر متوسط از الگوی اقتصاد ایران است.

امیری عنوان کرد: اگر برنامه‌ای برای حذف شدن قشر متوسط از الگوی اقتصادی جامعه نداشته باشیم، افراد غنی ظرفیت هتل‌ها را تکمیل کرده، با بالاترین کیفیت سفر می‌کنند و قشر متوسط جامعه که به سمت فقیر تمایل شده، به سمت حاشیه نشینی و چادرنشینی می‌رود که عملاً ظرفیت هتل‌ آپارتمان ها و اقامتگاه ها که قبلاً جامعه هدف آن قشر متوسط بوده دچار چالش می‌شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد حذف قشر متوسط در جامعه، باید یک سیاست گذاری کلان در حوزه اقتصاد گردشگری برای جلوگیری از این موضوع صورت گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار