نماینده ولی فقیه رهبر معظم انقلاب در هند و بنگلادش:

دین مبین اسلام در جوامع غربی گسترش یافته است

نماینده ولی فقیه رهبر معظم انقلاب در هند و بنگلادش گفت: دین مبین اسلام در جوامع غربی گسترش یافته است.
کد خبر: ۱۱۸۴۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۴ 17 September 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی علیزاده موسوی در سی‌وششمین همایش بزرگ وحدت با شعار "وحدت امت‌اسلامی، نجات غزه مظلوم" امروز (۲۷ شهریورماه)، اظهار کرد: اگر ما امروز نگاهی به جهان بیندازیم متوجه می‌شویم که جبهه‌گیری‌ها در دنیا بسیار گسترده و عجیب شده است، واقعیت این است که ما شاهد این تعامل هستیم اگر در روسیه جنگی صورت می‌گیرد بیش از بحث ناتو جنگ بین تمدن ارتودکس و کاتولیک است، اگر جنگی بین چین و آمریکا شکل می‌گیرد جدا از منافع اقتصادی، سیاسی مباحث ایدئولوژیک است که آن‌ها را در مقابل هم قرار داده است.
 
وی افزود: یکی از مهم‌ترین تهدیدهایی که جهان غرب را با تمام وجود تهدید می‌کند اسلام و اندیشه اسلام در دنیا است.
 
نماینده ولی فقیه  رهبر معظم انقلاب در هند و بنگلادش تصریح کرد: یکی از شخصیت‌های غربی می‌گوید اگر در گذشته شهرهایی مانند مکه، مدینه، قاهره و استامبول شهرهای اسلامی بودند امروز  باید بگوییم مارسه، مادريد و پاریس جز شهرهای اسلامی هستند چرا که در کنار هر کلیسا یک گنبد و گلدسته به آسمان رسیده است یعنی تا سال ۲۰۵۰ تجمع مسلمانان از مسیحیان در دنیا بیشتر خواهد شد.
 
وی در ادامه گفت: اگر اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی به شدت در غرب وجود دارد به این علت است که استراتژی اندیشه اسلامی در همه جا مشاهده می‌شود.
 
این مقام مسئول در ادامه گفت: وزیر دینی بنگلادش گفت که ما به عنوان سومین کشور مسلمان دنیا این مشکل را  داریم  مجبور به پذیرش سند ۲۰۳۰ که شامل آموزش مسائل جنسی به کودکان، تشابه حقوق زنان و مردان و مسئله هم‌جنس گرایان می‌شود، هستیم که آن را در کشور اجرا کنیم.
 
علیزاده موسوی تشریح کرد: این‌ها نشانگر این واقعیت است که اندیشه اسلامی در حال گسترش در دنیا است، وقتی این اندیشه با قدرت حرکت می‌کند دشمنان هم با این ویژگی مقابله می‌کنند.
 
وی با اشاره به این موضوع ما در دهه ۶۰ تا به امروز شاهد چند موج اسلام ستیز و اسلام‌هراس در اسلام هستیم، افزود: در اولین گام با اسلام به مبارزه برخواستند و قدرت مهم‌ترین متن مسلمانان را به چالش کشیدند با پرداخت ۵۰۰ هزار پوند به سلمان رشدی انتشارات پنگوئن کتاب آیات شیطانی را منتشر کردند که با شکست مواجه شدند‌. 
 
وی ادامه داد: در گام دوم کاریکاتور پیامبر و فیلمی با نام معصومیت مسلمانان ساختند که در آن شخصیت‌ پیامبر را یک شخصیت‌ شهوت ران که به دنبال مادیات است معرفی کردند.
 
وی در ادامه ابراز کرد: ساخت فیلم معصومیت مسلمانان اقبال به اسلام را چند برابر شد، مردم به دنبال این موضوع بودند که چنین شخصیت شهوت‌رانی چگونه توانسته مردم را از ذلت به اوج عزت برساند و تا به امروز یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون پیرو داشته باشد، که با تحقیقات گسترده متوجه شدند پیامبر زندگی ساده و فقیرانه ای داشته است به گونه‌ای که با فقرا سر یک سفره نشسته است.
 
علیزاده موسوی در ادامه بیان کرد: آخرین گام که در آن تا حدودی موفق بودند اسلام بر علیه اسلام بود که اسلام را وارونه نشان دهند، ۳۰۰ هزار نفر از سراسر دنیا به سوریه آمدند و شهید شدند، در ماه رمضان در کشور عراق ۱۰ هزار نفر در زمان افطار به شهادت رسیدند.
 
نماینده ولی فقیه در هند و بنگلادش تشریح کرد: دشمنان برای ما نقشه‌های بسیاری کشیده‌اند، کشورهای لیبی، سودان، افغانستان و حتی ایران به چند قسمت تقسیم شده‌اند که بر علیه هم مبارزه کنند و یکدیگر را از بین ببرند.
 
وی افزود: یک مدل برای مقابله با دشمن تقریب است، اگر ما فقط بر اشتراکات تمرکز کنیم آستانه تحمل پایین می‌آید و نمی‌توان ارتباطات را تقویت و به هم نزدیک کنیم.
 
علیزاده موسوی در ادامه ابراز کرد: مدل دوم که مدل دیگری از تقریب است،  عیسی به دین خود و موسی به دین خود یعنی اختلافات این قضیه را کنار بگذاریم تا جامعه به سمت سکولاریسم مفرط پیش رود تا دیدگاه‌ها را محدود کند.
 
این مقام مسئول افزود: مدل سوم گفتگوی انتقادی بر مبنای پذیرش اختلاف است، هیچ دو انسانی در دنیا بدون اختلاف نیستند، اختلاف در ذات بشر است، اگر گفتگو علمی نباشد رشد در جامعه صورت نمی‌گیرد.
 
علیزاده موسوی تشریح کرد: لازم است قدرت پذیرش اختلاف را داشته باشیم، در این صورت گفتگو صورت می‌گیرد، شما در دل آن هستید، گفتگو بین نخبگان است و مشکل ما این است که این گفتگوهای علمی را در عموم جامعه می‌آوریم.
 
نماینده ولی فقیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در هند و بنگلادش خاطر‌نشان کرد: بین علما تعصب جایگاهی ندارد، اگر گفتگوهای علمی را پیش ببریم جامعه رشد می‌کند و به کمال می‌رسد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار