مدیرکل راه‌وشهرسازی کرمانشاه خبر داد؛

پیشرفت ۸۱ درصدی پروژه باند دوم محور اسلام‌آبادغرب _ قصرشیرین (بزرگراه کربلا)

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از پیشرفت ۸۱ درصدی پروژه باند دوم محور اسلام‌آبادغرب _ قصرشیرین (بزرگراه کربلا) خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۴۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۶ 15 September 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین، رامین الماسی اظهار کرد: بزرگراه کربلا از سمت استان همدان و شهرستان کنگاور شروع و پس از عبور از شهرهای کنگاور و صحنه به شهر بیستون رسیده و از طریق کنارگذر شرقی کرمانشاه، وارد محور کرمانشاه _ اسلام‌آباد غرب شده است.

وی افزود: این بزرگراه بعد از شهرهای اسلام‌آباد غرب، کرند غرب، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و نهایتا شهر خسروی به کشور عراق متصل می‌شود.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان کرمانشاه از آغاز عملیات اجرایی این پروژه در سال ۱۳۷۶ خبر داد و تصریح کرد: در فاز نخست در سالیان گذشته تا شهر اسلام‌آباد غرب تکمیل و بهره برداری رسیده است و فاز دوم در دست احداث سالیان اخیر از سال ۱۳۸۵ آغاز شده است.

الماسی تأکید کرد: از اسلام‌آبادغرب تا قصرشیرین و بطول ۱۲۵ کیلومتر بوده که از این طول ۹۴.۵ کیلومتر حد فاصل شهرهای اسلام آباد غرب _ سرپل‌ذهاب و بخشی از محور ارتباطی سرپل‌ذهاب _ قصرشیرین تکمیل و در حال بهره‌برداری است.

وی بیان کرد: در حال حاضر قطعه ۹ به‌طول ۱۶ کیلومتر و قطعه ۱۰ به‌ طول پنج کیلومتر در قالب ۲ پیمان در دست اجرا بوده و پیشرفت فیزیکی کلی طرح بدون لحاظ تقاطعات غیر همسطح مورد نیاز مسیر به ۸۱ درصد رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: برای تکمیل کل پروژه، اعتباری در حدود ۲۳ میلیارد ریال مورد نیاز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار