مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه:

افزایش ۴۰ مدرسه در کرمانشاه نسبت به سال گذشته/۳۷۰ هزار دانش‌آموز امسال در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از افزایش ۴۰ مدرسه در استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: ۳۷۰ هزار دانش آموز امسال در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۸۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵ 11 September 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، سلمان محمدی امروز (۲۱ شهریورماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: میثاق تمامی ادارات در کشور بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده که در آن چهار راهبرد کلان ابلاغ شده است.
 
وی افزود: عدالت آموزشی در راستای ایجاد نگاه عادلانه در تعلیم و تربیت، کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت، حاکمیت گفتمان تربیتی و ایجاد رضایتمندی ذینفعان برای تداوم تعلیم و تربیت از راهبردهای این سند است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در خصوص تمهیدات مقدمات مهرماه امسال تصریح کرد: تمهید مقدمات برای بازگشایی مدارس با عنوان «پروژه مهر» از بهمن ماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.
 
وی در خصوص تعداد دانش آموزان امسال خاطرنشان کرد: با احتساب جذب شدگان پیش دبستانی نزدیک به ۳۷۰ هزار دانش آموز امسال در کلاس‌های درس حضور خواهند داشت. 
 
محمدی با اشاره به افزایش ۴۰ مدرسه با ۱۵۰ کلاس درس در استان اضافه کرد: ۴۰۰۰ مدرسه شهری، روستایی و عشایری با ۱۴ هزار کلاس درس پذیرای دانش آموزان امسال هستند، همچنین ۲۶ هزار همکار شاغل جانمایی شده‌اند.
 
وی در خصوص توزیع کتاب کتب دانش آموزان گفت: نزدیک به چهار میلیون جلد کتاب برای دانش آموزان امسال تهیه و توضیح شده و مابقی آن تا یکم مهرماه به دست دانش آموزان می‌رسد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در تشریح طرح‌های اجرا شده ادامه داد: طرح شهید عجمیان با هدف بازسازی کلاس‌های درس ۳۰۰۰ کلاس را بازسازی و آماده استفاده دانش آموزان برای امسال کرده است.
 
وی در خصوص طرح شهید سلیمانی بیان کرد: در سال گذشته در طرحی با عنوان «شهید سلیمانی» ۵۳ مدرسه با امکانات ورزشی تجهیز شد و عدالت آموزشی در این طرح در نظر گرفته شده است.
 
محمدی در خصوص جذب همکاران جدید عنوان کرد: امسال ۲۰۰۰ همکار جدید در قالب آزمون استخدامی و فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و پردیس شهید رجایی استخدام شدند و دوره‌های توانمندسازی نیز برای این افراد برگزار شد.
 
وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که برای یکم مهرماه هیچ کلاس بدون معلم و هیچ معلم بدون کلاسی نداشته باشیم.
 
برگزاری جشن‌های مدارس در ایام ماه مهر
 
وی در تشریح جشن‌هایی که طی روزهای آتی برگزار خواهند شد گفت: روز دوشنبه بیست و ششم شهریور ماه جشن غنچه‌ها ویژه کودکستانی‌ها (پیش دبستانی‌ها) برگزار می‌شود.
 
محمدی ادامه داد: روز سه شنبه بیست و هفتم شهریور ماه نیز جشن شکوفه‌ها ویژه دانش‌آموزان کلاس اولی برگزار می‌شود، نزدیک به ۳۰ هزار دانش آموز کلاس اولی امسال وارد مدارس خواهند شد.
 
وی ابراز کرد: روز چهارشنبه بیست و هشتم شهریور ماه جشن جوانه‌ها با محوریت دانش آموزان کلاس هفتم با حضور نزدیک به ۳۰ هزار انش آموز برگزار می‌شود.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در روز یکشنبه یکم مهرماه همزمان با سراسر کشور زنگ مهر و ایثار با یکدیگر به صدا در خواهد آمد؛زیرا با توجه به قرابت ایام با هفته دفاع مقدس نسل جدید به تبیین ارزش‌های اسلامی و ایرانی نیازمند است.
 
محمدی ادامه داد: در ظهر یکم مهرماه نیز در راستای راهبرد ترویج فرهنگ نماز در دانش‌آموزان همزمان با اذان ظهر زنگ نماز را به صدا در می‌آوریم؛ نماز ظهر این روز در مرکز استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و در شهرستان‌ها با حضور ائمه جماعت اقامه خواهد شد.
 
ثبت نام ۹۸ درصد از دانش آموزان کرمانشاهی در مدارس
 
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه عنوان کرد: ۹۸ درصد از دانش آموزان اکنون در مدارس استان ثبت نام کرده‌اند و هماهنگی آموزش و پرورش و معلمان با خانواده‌ها در راستای مشارکت بهتر لازم است.
 
وی در تشریح دلیل عدم ثبت نام ۲ درصد از دانش آموزان گفت: برخی اولیاء دانش‌آموزان را به دلیل اصرار نابجا مبنی بر انتخاب رشته تجربی بدون توجه به برگه هدایت تحصیلی ثبت نام نکرده‌اند.
 
محمدی ادامه داد: بهتر است برگه هدایت تحصیلی را مدنظر قرار داده و مهارت دانش آموز را مدنظر داشته باشند.
 
رویکرد تربیتی در سرویس مدارس لحاظ می‌شود
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه یادآور شد: امسال هیئت دولت مصوب کرد که متولی سرویس مدارس سازمان حمل و نقل شهرداری باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: اولیا برای ثبت نام فرزند خود باید در سامانه سپند عملیات ثبت نام را انجام دهند، اما با توجه به اینکه این طرح برای نخستین بار در حال اجرا است به مدارس ابلاغ شده تا در این خصوص همکاری لازم را با اولیا به عمل آورند.
 
وی اضافه کرد: رویکرد ما به سرویس مدارس دیگر تنها رساندن دانش آموزان نبوده و رویکرد تربیتی اعمال شده است، در این خصوص حتماً با رانندگان سرویس‌ها نیز حبت می‌شود که نکات تربیتی را در نظر گیرند.
 
محمدی در پایان با اشاره به افتخارآفرینی جوانان کرمانشاهی در کنکور سراسری گفت: حضور چنین افرادی ثابت کرد که اگر کسی بخواهد می‌تواند و موفقیت نتیجه تلاش است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار