این آهنگ‌ها شما را «معتاد» می‌کند!

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه به تشریح خطرات و ویژگی‌های «مخدرهای صوتی» پرداخت.
کد خبر: ۱۱۸۴۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰ 17 September 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، علی مرادی با اشاره به تغییر ماهیت مواد مخدر در دهه‌های گذشته، گفت: در سالهای خیلی دور تنها مخدرهای سنتی در جهان رواج داشت، اما به تدریج پای مواد مخدر صنعتی هم به حوزه اعتیاد باز شد. موادی که به مراتب خطرناک‌تر و زیان‌بارتر از مواد مخدر سنتی هستند.

وی افزود: متاسفانه در چندسال اخیر شاهد عرضه نوع دیگری از مواد مخدر هستیم که ماده نیست و جرمی ندارد و در حقیقت «صوتی» هستند.

مرادی گفت: مخدرهای صوتی، اصواتی هستند که بصورت ریتمیک و با فرکانس خاصی تولید می‌شوند که می‌تواند روی سیستم عصبی اثرگذاشته و مانند مواد مخدر عمل کند.

وی افزود: طبق تحقیقات صورت گرفته بیشترین مصرف کننده این نوع مخدرها مربوط به کشورهای آمریکا، مکزیک، برزیل و استرالیا است و بیشترین دلیل گرایش به سمت این نوع از مخدرها هم داشتن یک خواب آرام و راحت است.

وی تصریح کرد: «تجربه حال خوب» و «حس کنجکاوی» هم در رده‌های بعدی دلایل گرایش به مصرف این نوع مخدرها عنوان شده است.

مرادی در خصوص وجود مخدرهای صوتی در ایران و میزان اعتیاد به آنها، گفت: با توجه به اینکه پایش دقیقی در این زمینه صورت نگرفته نمی‌توان در این زمینه دقیق نظر داد، اما با توجه به عرضه این آهنگ‌های اعتیادآور در بستر فضای مجازی، احتمال دسترسی به آنها وجود دارد.

مرادی خاطرنشان کرد: برخی کارشناسان معتقدند مخدرهای صوتی و تاثیرات آنها تنها القائات ذهنی است و در عمل این آهنگ‌ها اعتیاد آور نیستند، اما با توجه به برخی تحقیقات صورت گرفته باید در این زمینه محتاطانه برخورد کرد.

وی افزود: با توجه به عرضه این آهنگ‌ها در بستر فضای مجازی به نظر می‌رسد «پلیس فتا» بیش از هر دستگاه و نهاد دیگری می‌تواند در امر مقابله با این نوع مخدرها فعالیت داشته باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار