لباسِ تنگ برای «مدرسه» ممنوع!

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه استفاده از روپوش تنگ برای دانش‌آموزان را موجب افزایش خستگی و اختلال در یادگیری دانست.
کد خبر: ۱۱۸۴۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۳ 15 September 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، دکتر ابراهیم شکیبا در خصوص تشریح ویژگی‌های یک روپوش مناسب برای مدرسه، گفت: اولین نکته مهم در خصوص روپوش مدرسه، اندازه و سایز آن است که تنگ نباشد و دانش‌آموز در آن احساس راحتی کند.

وی افزود: پوشیدن روپوش تنگ در ساعات طولانی مدرسه، موجب خستگی دانش‌آموزان شده و یادگیری آنها را با اختلال مواجه می‌کند.

این مسئول بهداشت گفت: با توجه به اینکه دانش‌آموزان در سن رشد قرار دارند توصیه می‌شود روپوش مدرسه یک سایز بزرگتر خریداری شود.

شکیبا گفت: اندازه بزرگِ روپوش موجب می‌شود تا علاوه بر راحتی، در فصول سرد سال هم دانش‌آموزان به راحتی زیر روپوش مدرسه، لباس‌های گرم بپوشند.

وی تصریح کرد: در خصوص روپوش مدرسه، راحتی شلوار اهمیت زیادی دارد چرا که دانش‌آموزان تحرک زیادی داشته و مدام در حال دویدن هستند و بهتر است که شلوار آنها راحت و گشاد باشد تا بتوانند به راحتی فعالیت کنند.

شکیبا گفت: توصیه می‌شود به جای کمربند، جهت راحتی هر چه بیشتر از شلوارهای کش‌دار برای دانش‌آموزان استفاده شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از روپوش‌های جیب‌دار گفت: داشتن جیب موجب می‌شود دانش‌آموزان به راحتی هر وسیله ای مانند دستمال یا لیوان را در آن قرار داده و با خود حمل کنند.

وی در خصوص رنگ روپوش مدرسه هم تاکید کرد: رنگ روپوش برای سنین پایین ترجیحا روشن‌تر باشد و بویژه برای دختران توصیه می‌شود از مقنعه‌های با رنگ سفید و روشن در مقطع ابتدایی استفاده شود که هر گونه آلودگی روی آن به راحتی تشخیص داده شود.

شکیبا گفت: همچنین جوراب دانش‌آموزان هم باید رنگ روشن باشد تا آلودگی‌های آن به سرعت نمایان شود، جنس جوراب هم برای راحتی هر چه بیشتر پا باید نخی باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار