مدیرکل انتقال خون کرمانشاه خبر داد؛

تامین ۳۵ درصد ذخایر خون از شهرستان‌های کرمانشاه 

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: ۳۵ درصد از ذخایر خون استان از شهرستان‌ها تامین می‌شود. 
کد خبر: ۱۱۸۴۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵ 14 September 2024

مریم میرزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: در کرمانشاه تنها مرکز ثابت و فعال ما مرکز انتقال خون واقع در میدان فرمانداری است و در بین شهرستان ها پایگاه‌های ثابت در قصرشیرین، کنگاور و اسلام آباد‌غرب فعال هستند.
 
وی افزود: ۳۵ درصد از ذخایر خونی استان از طریق تیم‌های سیار و ثابت شهرستان‌ها تامین می‌شود. 
 
مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به شهرستان اسلام‌آبادغرب و کنگاور که بیشترین استقبال را دارند، تصریح کرد: میزان استقبال شهرستان‌ها بستگی به تعداد حضور ما در آن شهرستان دارد.
 
میرزاده گفت: با وجود محدودیت در تردد، زمان و نیروی انسانی حضور هفته‌ای یک بار برای شهرستان‌های پر استقبال کافی نیست.
 
این مقام مسئول بیان کرد: از طریق کانال‌های سازمان انتقال خون در شهرستان‌ها  حضور تیم سیار اطلاع رسانی و در بیمارستان ‌ها، مرکز بهداشت و یا هلال‌احمر شهرستان مورد نظر مستقر خواهند شد.
 
وی اضافه کرد: تیم‌های سیار خونگیری با هدف تسهیل در دسترسی مردم به مراکز اهدای خون بخش‌های از جمله: ریحاب، شاهو و ماهیدشت را جز شهرستان ها پوشش می‌دهند.
 
مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه در پایان با اشاره این موضوع  که نیاز به خون و فرآورده‌های آن همیشگی است، تصریح کرد: با توجه به روزهای پایانی فصل تابستان و تردد بازگشت مسافران نیاز به خون بیشتری در مرکز انتقال خون پیش‌بینی می‌شود و به حضور همشهریان برای اهدای خون نیازمندیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار