بیش از ۲۷ هزار بازرسی از واحد‌های استان مرکزی انجام شد

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: امسال ۲۷۶۳۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و صنعتی این استان انجام شد.
کد خبر: ۱۱۸۳۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۹ 05 September 2024

به گزارش تابناک مرکزی،داود قاسمی در این خصوص اظهار داشت: ارزش ریالی تخلفات ناشی از واحدهای صنفی و صنعتی از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۴۳ میلیارد ریال تخمین زده شده است.

وی افزود : در پنج ماهه نخست امسال، ۲۷۶۳۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و صنعتی این استان انجام که در این راستا ۴۵۲۴ پرونده تعزیری تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

قاسمی با اشاره به اینکه ارزش ریالی پرونده‌ها هم بالغ بر ۴۳ میلیارد ریال است، افزود: از این تعداد بازرسی ۳۹۰۰ بازرسی از واحدهای نانوایی استان انجام شده و بالغ بر ۹۷۰ پرونده هم تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی گفت: بیشتر تخلفات واحدها در زمینه گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور صورت حساب بوده که در حوزه بازرسی واحدهای آرد و نان بیشتر پرونده‌ها مربوط به کم‌فروشی و تعطیلی‌های خودسرانه بعضی واحدهاست.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: آمارها نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر بازرسی ۵۰ درصد افزایش و از نظر تعداد پرونده‌ها ۲۹ درصد افزایش داشته است.

قاسمی گفت: در مدت پنج ماه گذشته بیش از هزار گزارش مردمی ثبت شده و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هر نوع تخلف با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار