۱۱۲ هزار دلار فرش دستباف از استان مرکزی صادر شده است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۱۱۲ هزار دلار فرش دستباف امسال از این استان به نقاط مختلف جهان صادر شد.
کد خبر: ۱۱۸۱۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۱ 24 August 2024

به گزارش تابناک مرکزی،علی جودکی در این خصوص افزود: عمده محموله‌های فرش دستباف این استان در سال گذشته به بازار هدف ژاپن، فرانسه و آمریکا صادر شد.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۲۷۰ هزار دلار فرش دستباف از استان مرکزی به نقاط مختلف جهان صادر شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار کرد: بیش از چهار هزار متر مربع فرش دستبافت امسال در نقاط مختلف این استان بافته شد که اراک، دلیجان، خمین و محلات بیشترین تولید دست بافته سنتی استان مرکزی را به خود اختصاص دادند.

جودکی اضافه کرد: میزان تولید فرش در استان مرکزی بر اساس عرضه این محصول در فروشگاه ها و نمایشگاه های فرش محاسبه می شود و بسیاری از بافندگان تولیدهای خود را به دلایل مختلف برای فروش عرضه نمی کنند، بنابراین می توان گفت تولید فرش دستبافت در استان مرکزی بیشتر از این آمار است.

وی بیان کرد: ۲ پروانه بهره‌برداری کارگاه تولید فرش دستباف با تولید سالانه ۲۷۷ متر مربع، امسال در شهرستان‌های اراک و دلیجان صادر شد که زمینه اشتغال حداقل پنج نفر را فراهم می‌کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خاطرنشان کرد: استان مرکزی از دیرباز در حوزه فرش دستباف یکی از قطب‌های ملی و جهانی بوده است و برجسته‌سازی این ظرفیت اقتصادی و پیوند زدن آن با علم و دانش برای بهره‌برداری هر چه بیشتر از این ظرفیت در دستور کار این اداره کل است.

بیش از ۹ هزار بافنده قالی دستباف در نقاط مختلف استان مرکزی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار