دانشگاه صنعتی اراک رتبه اول درصد قبولی کارشناسی ارشد کشور را کسب کرد

رئیس دانشگاه صنعتی اراک گفت: براساس اعلام سازمان سنجش این دانشگاه توانسته است در سال گذشته رتبه اول درصد قبولی کارشناسی ارشد کشور را کسب کند.
کد خبر: ۱۱۸۲۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۳ 01 September 2024

به گزارش تابناک مرکزی،مجتبی گودرزی اظهار کرد: دانشگاه صنعتی اراک در حوزه درصد قبولی دانشجویان کارشناسی به کارشناسی ارشد رتبه اول کشور را تصاحب کرد. ملاک این انتخاب صرفا دانشگاه روزانه بوده و شبانه و پردیس ملاک نیست.

وی بیان کرد: هر دانشگاهی که بالای ۴۰ دانشجو شرکت کننده در کنکور کارشناسی ارشد داشته باشد، در این جدول رده بندی وارد می شود و ۴۰ درصد دانشجویان دانشگاه صنعتی اراک توانستند در دانشگاه روزانه مقطع کارشناسی ارشد قبول شوند. دانشگاه صنعتی نفت، صنعتی اصفهان و صنعتی شریف در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

گودرزی در خصوص کسب رتبه های برتر علمی و جشنواره های دانشجویی این دانشگاه نیز گفت: این دانشگاه همه ساله رتبه های تک رقمی در حوزه علمی و جشنواره ها کسب می کند و در سال ۱۴۰۲ یکی از پنج دانشگاه برتر در حوزه درون دستگاهی(جشنواره شهید رجایی) بوده است.

وی به بررسی ۱۲ شاخص برای کسب رتبه برتر در این جشنواره اشاره کرد و گفت: شاخص هایی نظیر ارتباط با صنعت، موضوعات فرهنگی، اداری و مالی، علمی، دانشجویی و ... در این جشنواره بررسی شد و نهایتا دانشگاه صنعتی اراک توانست جزو پنج دانشگاه برتر شود.

رئیس دانشگاه صنعتی اراک تصریح کرد: این دانشگاه در جشنواره‌هایی نظیر رویش و حرکت شرکت کرده و دو برنامه شاخص این دانشگاه در سال گذشته و امسال نیز رویداد علمی سی و دومین کنفرانس بین المللی مکانیک و المپیاد ورزش های همگانی دختران بوده است.

وی در ادامه گفت: دانشگاه صنعتی اراک برای اولین بار در استان مرکزی از امسال در رشته مهندسی انرژی در مقطع کارشناسی دانشجو جذب خواهد کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار