آیین جاماندگان اربعین حسینی در اراک برگزار میشود

استاندار مرکزی گفت: آیین جاماندگان اربعین حسینی نیز در روز اربعین از مسیر اراک به سمت امامزاده محمد عابد برگزار می‌شود که برآورد شده حدود ۵۰۰ هزار نفر در این آیین شرکت کنند.
کد خبر: ۱۱۸۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۶ 21 August 2024

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص‌الائمه روز چهارشنبه در آیین معارفه روسای پلیس راه و راهور فرماندهی انتظامی استان مرکزی در اراک، افزود:دولت ناتمام سیزدهم موفقیت‌های زیادی را در یک‌هزار روز به دست آورد که در تمام آنها پلیس حضور و نقش پررنگی داشت.

وی بیان کرد: در طول حدود سه سال فعالیت دولت سیزدهم، حجم‌ عملیات عمرانی در استان مرکزی با رشد قابل توجه‌ای همراه شد.

استاندار مرکزی ادامه داد: ۱۶ هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی استان در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ هزینه شد که این میزان سه و سه دهم برابر ۶ سال قبل از این سال‌ها بود.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: بودجه عمرانی استان مرکزی از سال ۱۳۹۵ تا سال ۱۴۰۰ به ۳۱ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال رسید.

وی بیان کرد: پایان بسیاری از پروژه‌هایی که در دولت سیزدهم افتتاح شد، سال‌های ۱۴۳۰ تا ۱۴۴۰ برآورد شده بود.

استاندار مرکزی اضافه کرد: این استان از مدت‌ها پیش برای برگزاری آیین اربعین حسینی بسیج شده و همچنان تا پایان این آیین به صورت شبانه‌روزی تلاش دارد.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: ۳۰ موکب در استان مرکزی به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی دارد و جزو معدود استان‌هایی است که در داخل کشور عراق از جمله نجف و کاظمین موکب دارد.

وی گفت: آیین جاماندگان اربعین حسینی نیز در روز اربعین از مسیر اراک به سمت امامزاده محمد عابد برگزار می‌شود که برآورد شده حدود ۵۰۰ هزار نفر در این آیین شرکت کنند.

استاندار مرکزی افزود: این استان از ابتدای امسال تاکنون در بخش تصادفات درون و برون شهری با کاهش کشته‌شدگان همراه است که باید برای موفقیت‌های بیشتر در این راستا تلاش‌های مضاعف‌تری صورت گیرد.

مخلص‌الائمه گفت: متوسط سرعت رانندگی در استان مرکزی بیش از متوسط کشور است که نیاز است اقدامات فرهنگی مناسب در این خصوص صورت گیرد.

وی بیان کرد: یک‌هزار و ۳۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در جاده‌های استان مرکزی انجام شده که عدد قابل توجهی است.

استاندار مرکزی یادآور شد: نقاط حادثه‌خیز شناسنامه‌دار این استان از ۳۷ نقطه به ۱۷ نقطه کاهش یافته و در دولت سیزدهم ۱۷ تقاطع غیرهمسطح هم افتتاح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار