پرونده ثبت ملی نان قندی سنتی ساوه تشکیل شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ساوه گفت: تشکیل پرونده ثبت ملی نان قندی سنتی ساوه در دستور کار قرار گرفته و هم اکنون این پرونده پس از مستندنگاری کارشناسان میراث‌فرهنگی به صورت رسمی به جریان افتاده است.
کد خبر: ۱۱۸۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۶ 20 August 2024

به گزارش تابناک مرکزی،رضا ایاز افزود: نان سنتی قندی (قطاب) از شیرینی‌های سنتی شهرستان ساوه است که برای مناسبت های عید و شادی در منازل و برخی قنادی های شهرستان طبخ می شود.

وی افزود: پخت شیرینی سنتی(نان قندی) در ساوه با طعم و عطر دلنشینی که دارد همواره مورد توجه مردم و مسافران این شهر قرار داشته است. این نان در روزگار گذشته با فرا رسیدن عید نوروز به عنوان شیرینی برای پذیرایی پخت می شد.

 ایاز با تاکید بر اینکه هر منطقه با توجه به سبقه تاریخی خود و فرهنگ و خرده فرهنگها و روشهای زندگی که در طول تاریخ داشته، خصوصیات منحصر به فرد خود و همچنین محصولات خاص خود را برای عرضه دارد، ادامه داد: ثبت ملی این شیرینی در فهرست آثار ناملموس ملی با پیشنهاد سازمان فرهنگی و هنری شهرداری ساوه در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون این پرونده پس از مستندنگاری کارشناسان میراث فرهنگی به صورت رسمی به جریان افتاد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار