هنر چاووشی‌خوانی در یزد: پاسداشت آیین‌های سنتی ایرانی به مناسبت رحلت پیامبر اعظم (ص)

دومین ویژه‌برنامه شب چاووشی‌خوانی در یزد با حضور مداحانی از استان‌های مختلف کشور، به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امامان معصوم (ع)، با استقبال پرشور مردم و مسئولان در بیت شهید محراب آیت‌الله صدوقی (ره) برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۸۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۳ 03 September 2024

به گزارش تابناک یزد، یزد میزبان دومین دوره از ویژه‌برنامه «شب چاووشی‌خوانی» بود که در بیت شهید محراب، حضرت آیت‌الله صدوقی (ره)، برگزار شد. در این مراسم که به مناسبت رحلت پیامبر اعظم (ص) و شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) ترتیب داده شده بود، چاووش‌خوانانی از یزد، خراسان رضوی، بوشهر و هرمزگان به مداحی و چاووشی‌خوانی پرداختند.

این برنامه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و در قالب سلسله برنامه‌های «گلبانگ امید» برگزار شد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این مراسم، بر اهمیت پاسداشت آیین‌های سنتی و مذهبی تأکید کرد و اظهار داشت: «شب چاووشی‌خوانی» با هدف ترویج و حفظ این هنر ایرانی که نمایانگر ارادت و مهر مردم ایران به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است، برای دومین سال متوالی در یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: چاووشی‌خوانی یکی از میراث‌های فرهنگی و هنری ایران است که با ترکیب نغمه‌های موسیقی و ادای احترام به بزرگان دینی، پیوندی عمیق بین فرهنگ و مذهب در ایران برقرار می‌کند و نشان‌دهنده عمق ارادت مردم به اهل بیت (ع) است.

این مراسم که با حضور گسترده مردم و مسئولان برگزار شد، جلوه‌ای از پیوند هنر و مذهب در جامعه ایرانی را به نمایش گذاشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار