در جلسه میز کشوری کنجدی در اتاق بازرگانی یزد بررسی شد؛

جانمایی نمایشگاه کنجدی اردکان نیاز به نظرات کارشناسی دارد

میز کشوری کنجدی به‌منظور بررسی مشکلات این حوزه به میزبانی اتاق بازرگانی یزد برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۸۳۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲ 03 September 2024
به گزارش تابناک یزد، گلسا صالحی دبیر میز کشوری کنجدی نیز در این جلسه به مصوبات قبلی اشاره کرد و گفت: در جلسه قبل مسائلی از جمله؛ آموزش کشاورزان استان‌های درگیر کشت، ایجاد رشته مرتبط با محصولات کنجدی در دانشگاه اردکان، ثبت جهانی محصولات کنجدی، موضوع آزمایشگاه‌های اردکان و… مصوب شده بود که در این جلسه پیگیری خواهد شد.
 
مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان یزد با اشاره به اینکه از لحاظ ساختاری با کلیت احداث نمایشگاه کنجدی موافق هستیم تأکید کرد: باید در جانمایی مکان آن دقت شود.
 
محمدکاظم صادقیان تصریح کرد: توسعه بازار، باعث پیشرفت این صنعت می‌شود. به همین علت باید در جانمایی محل نمایشگاه دقت شده و مطالعات بادقت صورت گیرد.
 
وی افزود: بحث پساب نیز بسیار مهم است و باید همه شرایط را لحاظ کرد. از سوی دیگر تأمین آب پروژه نیز اهمیت دارد و باید برای آن برنامه داشته باشیم.
 
رئیس اداره بازرگانی خارجی صمت یزد نیز با اشاره به اینکه تصمیمات میز کنجدی می‌تواند کشوری باشد گفت: در سال 1402 واردات کنجد استان 904 تن و در چهار ماهه ابتدای سال جاری 234 تن بوده است. عمده واردات ما از کشورهای امارات، اسپانیا و چین است. یزد، استان ششم در واردات هستیم البته شاید موضوع منابع تامین خارج از استان نیز باشد.
 
در پایان این جلسه نیز در خصوص سایر مشکلات صنایع کنجدی از جمله موضوع آلودگی، پساب، مشکلات قطعی برق و مباحث تأمین ارز بحث و تبادل نظر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار