خراسان‌شمالی در رحلت رسول مکرم اسلام(ص) به سوگ نشست

سراسر خراسان شمالی در سالروز رحلت پیامبر مهربانی ها حضرت محمد(ص) و شهادت دومین امام شیعیان امام حسن مجتبی (ع) غرق در ماتم و عزا است.
کد خبر: ۱۱۸۳۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵ 02 September 2024
به گزارش «تابناک خراسان شمالی» به نقل از ایرنا، آیین‌های سوگواری ۲۸ صفر با حضور پرشور ارادتمندان به ساحت رسول الله و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارات (ع) در مساجد و حسینه‌های شهر و روستا‌های دیار قومیت‌ها برگزار شد.
 
در شهر بجنورد، دسته‌های سینه زنی و زنجیرزنی با نوحه خوانی و مرثیه سرایی در غم و ماتم در آستان امامزاده سلطان سید عباس (ع) به عزاداری پرداختند.
 
عزاداری همراه با مرثیه خوانی و افراشتن پرچم‌های سیاه و سخنرانی خطیبان دینی در مساجد از جلوه‌های این آیین‌ها در نقاط مختلف استان است.
 
مساجد، تکایا، حسینه ها، امامزادگان و بقاع متبرکه دیشب و امروز شاهد اجتماع عزادارانی بودند که در رثای رحلت ملکوتی پیامبر رحمت و رستگاری و غم شهادت کریم اهل بیت (ع) عزاداری کردند.
 
بیرق‌های سیاه عزاداری در این دیار نشانی از داغ دل مردمان این دیار در سالروز رحلت نبی اکرم محمد مصطفی (ص) دارد.
 
اینها تن‌ها گوشه‌ای از ارادت و شیفتگی مردم استان به خاندان عصمت و طهارت است که قومیت‌های مختلف این منطقه به شیوه‌های مختلف آن را به نمایش می‌گذارند.
 
بر اساس گزارش‌های رسیده در سایر شهر‌های استان نیز آیین‌های عزاداری همراه با خواندن زیارتنامه پیامبر اکرم (ص) در حال برگزاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار