استاندار: افزایش پروازهای فرودگاه بجنورد در دستور کار است

استاندار خراسان شمالی گفت: پیگیری های لازم برای افزایش پروازهای فرودگاه بجنورد در راستای رفاه حال شهروندان در دست اقدام است.
کد خبر: ۱۱۸۳۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱ 05 September 2024

به گزارش «تابناک خراسان شمالی» به نقل از ایرنا،  محمدرضا حسین نژاد روز پنجشنبه در نشست ستاد توسعه مردمی خراسان شمالی اظهار کرد: افزایش پروازها در فرودگاه بجنورد درخواست مردم استان و سرمایه گذاران است و در این زمینه پیگیری های زیادی انجام شده است.

وی افزود: به علت کم بودن هواپیما، شمار پروازها در این فرودگاه کاهش یافته و در این باره در حال رایزنی با ایرلاین ها هستیم.

قصه پرتکرار مشکل قطار

حسین نژاد با اشاره به درخواست مردم برای اجرای خط ریلی مشهد- بجنورد- گرگان گفت: دراین باره نیز پیگیری های بسیار انجام شده است و قصه قطار داستان طولانی دارد.

وی گفت: در پیگیری هایی که انجام شده، مشکل اعتباری گره کار است، آن سال که اعتبار عمران کشور ۱۵ هزار میلیارد تومان بود منابع مورد نیاز این خط ریلی ۷۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام شد که این رقم بسیار بالا است از این رو این طرح باید از طریق فاینانس اجرا شود.

۸۰ طرح سرمایه گذار بی نام

استاندار خراسان شمالی درباره سرمایه گذاری در استان بیان کرد: ۸۰ طرح بی نام در استان تهیه شد و آماده ارائه به سرمایه گذاران است البته برخی کلنگ خورده و برخی بهره برداری شده است.

وی با بیان اینکه برای ایجاد ارزش افزوده در فعالیت اقتصادی، صنایع تبدیلی و تکمیلی باید توسعه یابد، گفت: باید از خام فروشی در بخش های مختلف کشاورزی و معدن جلوگیری کنیم.

حسین نژاد افزود: باید تلاش کنیم تا صنایع راکد احیا و فعال شود و صنایع نیمه تعطیل با افزایش ظرفیت فعالیت کنند.

تنش آبی در ۲۰۰ روستا

حسین نژاد تامین زیرساخت ها را از اولویت ها برای توسعه عنوان کرد و گفت: اکنون ۲۰۰ روستای استان با مشکل تنش آبی روبه رو است البته طرح های خوبی در حال انجام است که ایجاد مجتمع های آبرسانی پرسه سو، کهنه جلگه و شیرین دره از جمله آن است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طرح انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی و انتقال آب های منطقه پلنگ دره به بجنورد اقدامی برای رفع مشکل آب آشامیدن است.

وی خاطرنشان کرد: اجرا و بهره برداری از طرح انتقال آب منطقه سرانی از دیگر اقداماتی است که زمینه ساز انقلاب در کشاورزی استان خواهد بود.

پیاده روی بزرگ به مناسبت تاسیس استان

استاندار خراسان شمالی با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری پیاده روی بزرگ به مقصد بوستان بش قارداش بجنورد به مناسبت سالروز تشکیل استان گفت: این پیاده روی روز ۲۳ شهریور ماه جاری برگزار خواهد شد.

 استان خراسان شمالی به مرکزیت شهرستان بجنورد، با مصوبه دولت و مجلس در ۱۹ مردادماه ۱۳۸۳ پس از تقسیم خراسان، به عنوان استانی مستقل در جغرافیای سیاسی کشور پدید آمد.

این استان اکنون ۱۰ شهرستان شامل بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه، سملقان، راز و جرگلان، فاروج، جاجرم، گرمه و بام و صفی آباد دارد.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار