۱۳ طرح عمران روستایی بنیاد مسکن در استان اردبیل بهره برداری شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل اعلام کرد: ۱۳ طرح عمران روستایی شامل اجرای طرح هادی و آسفالت معابر و احداث سیل بند در روستاهای مختلف این استان طی شهریورماه به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۸۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳ 02 September 2024
به گزارش «تابناک اردبیل» به نقل از ایرنا، حامد کیخسروی افتتاح پنج طرح هادی در روستا‌های شهرستان سرعین، ۲ طرح هادی در شهرستان نیر، ۲ طرح هادی در شهرستان مشکین شهر، یک طرح در شهرستان خلخال، یک طرح در شهرستان پارس آباد و ۲ طرح در شهرستان کوثر را از جمله طرح‌های بهره‌برداری شده بنیاد مسکن استان اردبیل ذکر کرد.
 
وی بیان کرد: برای اجرای طرح هادی پنج روستای شهرستان سرعین بالغ بر ۱۸۲ میلیارد ریال هزینه شده است.
 
وی عمران و آبادانی روستا‌ها را یکی از دغدغه‌های اساسی در جهت توسعه پایدار کشور دانست و گفت: در این راستا افزایش و ارتقای مشارکت مردمی در روستا‌ها امری بدیهی است چرا که هیچ برنامه اجرایی و پروژه عمرانی بدون حضور و مشارکت اقشار مختلف مردم نمی‌تواند به اهداف خود برسد.
 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل، طرح هادی روستا‌های تازه قشلاق و حاجی محمود شهرستان نیر با صرف بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال اعتبار را از جمله دیگر طرح‌های افتتاح شده بنیاد مسکن در استان اردبیل ذکر کرد و افزود: عمران و آبادانی روستا‌های شهرستان نیر با همت بنیاد مسکن سرعت گرفته است.
 
وی همچنین با اشاره به آسفالت ریزی و تسهیل عبور و مرور در روستا‌های قره قیه و ارباب کندی شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: زیرسازی و آسفالت معابر روستای قرقیه و ارباب کندی که از نیاز‌های اساسی مردم منطقه بود که با صرف ۲۵ میلیارد ریال اعتبار توسط بنیاد مسکن انجام شد.
کیخسروی همچنین از صدور و تحویل ۱۷۰ جلد سند مالکیت واحد‌های مسکونی در روستای قره قیه و ۲۷۵ جلد سند در روستای ارباب کندی خبر داد و اضافه کرد: در روستای قره قیه ۱۰۸ واحد مسکونی و در روستای ارباب کندی نیز ۱۰۰ واحد مسکونی با تسهیلات ارائه شده توسط بنیاد مسکن، مقاوم سازی شده است.
 
وی صدور اسناد مالکیت واحد‌های مسکونی روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را اقدامی موثر در تثبیت مالکیت روستاییان ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم با ادامه این روند و عملکرد مضاعف اداره ثبت و بنیاد مسکن، شاهد ارتقای توسعه پایدار روستایی و همچنین کمک به رونق اقتصادی روستاییان شویم.
 
وی صدور سند مالکیت واحد‌های مسکونی روستایی را علاوه بر ساماندهی نظام کالبدی فضایی و مالکیت اراضی در بافت داخلی روستا‌های استان، موجب تثبیت جمعیت روستایی و جلوگیری از مهاجرت آنها دانست و بیان کرد: روستاییان به عنوان نیروی مولد در اقتصاد جامعه باید در محل کار و تولید خود ساکن شوند.
 
بر اساس برنامه سالانه و بنا بر اعلام حامد کیخسروی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل، به رغم محدودیت منابع اعتباری، طرح هادی روستایی طی سال جاری در ۲۰۰ روستای استان اردبیل به اجرا در می‌آید.
 
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل در زمینه تعداد و کیفیت اجرای طرح هادی روستایی در مقایسه با سایر استان‌های کشور در رتبه ممتاز قرار دارد به طوری که این نهاد انقلابی سال گذشته ۲۴۰ طرح عمرانی در قالب طرح هادی و چند طرح عمرانی دیگر در سطح روستا‌های استان اردبیل اجرا کرده است.
 
بر اساس آخرین آمار، تاکنون برای یک هزار و ۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان اردبیل طرح هادی تهیه و یا مطالعه شده و برای ۲۰۰ روستای زیر ۲۰ خانوار استان نیز طرح هادی تهیه شده است.
 
تاکنون بازنگری بیش از ۳۲۰ طرح هادی روستایی استان اردبیل انجام شده است و طبق قانون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل تعهد دارد که امسال نیز طرح هادی تهیه شده ۱۰۲ روستای بالای ۲۰ خانوار استان را بازنگری کند که این تعهد تا آخر امسال اجرا می‌شود.
 
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طول چهار دهه فعالیت، ضمن مطالعه و تهیه طرح هادی برای تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار شامل بیش از یک هزار روستا و حدود ۵۰ مورد روستای زیر ۲۰ خانوار، خدمات ارزنده‌ای را در زمینه عمران روستایی انجام داده است.
 
بر اساس آمار‌های موجود، از مجموع یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۶۱۰ نفر جمعیت استان اردبیل، ۴۴۸ هزار و ۵۵۴ نفر در هزار و ۸۵۹ روستای این خطه سکونت دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار