حجت الاسلام اکبری: عزت اسلامی بدون وحدت مسلمانان محقق نمی‌شود

امام جمعه موقت اردبیل با بیان اینکه عزت اسلامی بدون وحدت محقق نمی شود، گفت: دعوت به تفرقه و نفرت پراکنی میان مسلمانان تنها از حلقوم باطل خارج می‌شود و از زبان شیطان جاری می‌ گردد.
کد خبر: ۱۱۸۳۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۶ 06 September 2024
به گزارش «تابناک اردبیل» به نقل از ایرنا، حجت الاسلام صابر اکبری جدی در خطبه های نماز جمعه اردبیل با گرامیداشت حلول ماه ربیع الاول اظهار داشت: ربیع الاول مناسبت بزرگ ولادت پیامبر اکرم (ص) را با خود دارد، ولادت پیامبر (ص) بزرگترین و باشکوه‌ترین پدیده همه هستی است.
وی ادامه داد: در حقیقت پیامبر (ص) اعجاز بزرگ خلقت است و دریافت قرآن بخشی از ظرفیت وجودی اوست.
امام جمعه موقت اردبیل با بیان اینکه پیامبر مانند فرماندهی است که با حکم الهی رسالت پیدا می‌کند و خود عین رسالت می‌شود که فرمان او فرمان خداست ، تصریح کرد: وحدت اسلامی همواره به صراحت مورد تاکید قرآن بوده است و پیامبر (ص) در سخن، عمل و توصیه آن را تجسم بخشیده است.
 
حجت الاسلام اکبری جدی افزود: پیامبر (ص) با اعلام اخوت ایمانی میان همه مسلمانان، مناسبت اجتماعی انسان‌ها را مانند نسبت خونی قرار داده است ولی در طول تاریخ اسباب تفرقه در جهان اسلام کم کم نهادینه شده و دشمن در گسترش و تثبیت آن کوشیده است.
وی با تبیین عوامل وحدت مسلمان در تاریخ معاصر گفت: امروز عامل اصلی وحدت امت وجود مبارک پیامبر اکرم (ص) می باشد که تاریخ زندگی آن حضرت، روشن و سیره عملی و گفتاری ایشان آشکار است.
 
خطیب جمعه اردبیل همچنین قرآن را پایه دیگر وحدت امت اسلامی دانست که از زبان مبارک پیامبر اکرم (ص) به مسلمانان خوانده شده و امروز تنها و تنها یک متن از قرآن در میان همه مسلمانان شناخته شده و می‌شود.
 
حجت الاسلام اکبری جدی افزود: اعتقاد به توحید و خدای واحد که از طریق پیامبر (ص) و قرآن معرفی شده پایه دیگر وحدت مسلمانان است.
وی اضافه کرد: پیامبر اکرم به وضوح دو میراث گرانمایه را به امت اسلامی سفارش کرده است: "قرآن و عترت و اهل بیت" ، در این میان جایگاه مولای متقیان امیرالمومنین علی (ع) ممتاز است و همه فرق و مذاهب اسلامی او را تقدیس می‌کنند، کسی که پیامبر (ص) در آخرین سفر خود در حجة الوداع به صراحت او را امیر و ولی همه مسلمانان معرفی کرد و به فرمان خدا دین را اکمال و نعمت را تمام کرد.
 
امام جمعه موقت اردبیل افزود: اگرچه دشمن همواره کوشیده عناصر وحدت را به عناصر تفرقه تبدیل کند و حتی از چند روز اختلاف در روایت تاریخ ولادت او هم نگذشته است ولی امام خمینی (ره) به صورت هوشمندانه انقلاب اسلامی را رهبری کردند، پیامبر اسلام (ص) را محور اصلی وحدت امت اسلامی قرار داده و حربه دشمنان را با اعلام هفته وحدت خنثی نمودند.
 
وی تصریح کرد: دعوت به وحدت تاکتیک انقلابی امام نبود بلکه استراتژی انقلاب اسلامی بوده است ، همچنان که راهبرد همه ائمه اطهار (ع) ، بزرگان و فقهای اسلام بوده است چرا که توصیه اکید قرآن و شخص پیامبر (ص) به ویژه برای پس از درگذشت خود، وحدت امت بوده است.
فلسطین و غزه مهم ترین موضوع جهان اسلام است
 
امام جمعه موقت اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها با تاکید بر اینکه مهم ترین مساله و موضوع امروز جهان اسلام قضیه فلسطین و غزه است ، خاطر نشان کرد: جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری در سکوت دولت‌های مسلمان و با تمام وحشی‌گری انجام می‌گیرد و دنیا فقط به محکومیت لفظی و صوری بسنده می‌کند.
 
حجت الاسلام اکبری جدی ادامه داد: عملاً تمام تجهیزات نظامی و اقلام مورد نیاز رژیم صهیونیستی توسط آمریکا، انگلیس و کشورهای اروپایی تامین می‌شود و مجامع بین المللی کارآمدی خود را کاملاً از دست داده است.
 
وی تصریح کرد: بیش از ۴۰ هزار انسان مظلوم در برابر چشم آنها شهید می‌شوند که بیش از ۷۰ درصد آنها زنان و کودکان بی‌گناه هستند، البته جریان بیداری ملت‌ها و مبارزه با ظلم در اکثر کشورها به ویژه در اروپا و در مجامع نخبگانی و دانشگاهی شروع شده است.
 
خطیب جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: عملیات طوفان الاقصی نقطه عطفی در تحولات منطقه و جهان شد و مسیری بی‌بازگشت برای نابودی رژیم سرطانی اسرائیل بود و اگر بگوییم اسرائیل پایان یافته است سخن گزافی نیست.
 
وی افزود: در حال حاضر با حمایت تمام عیار آمریکا، انگلیس، فرانسه و با نفس مصنوعی زنده است ، اوضاع داخلی اسرائیل به شدت به هم ریخته و اختلافات بالا گرفته است، قبل از ۷ اکتبر در اعتراضات روزهای شنبه نهایتاً ۱۰۰ هزار نفر تجمع می‌کردند ولی شنبه گذشته ۴۰۰ هزار نفر جمع شدند.
 
حجت الاسلام اکبری جدی تصریح کرد: سردرگمی نتانیاهو از حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا ، وضعیت او را متزلزل کرده است و تنها شانس خود را در ادامه جنگ می‌بیند، جبهه مقاومت با وحدت ساحات به انسجام عملیاتی رسیده است و صرفاً به خاطر عدم گسترش جنگ تنها از ۱۰ درصد توانمندی خود بهره برده و مدیریت حکیمانه جبهه نبرد، اسرائیل را مجبور به جنگ فرسایشی نابود کننده کرده است.
وی خاطر نشان کرد: بیش از یک میلیون نفر سرزمین‌های اشغالی را ترک کرده اند . بیش از ۹۰ درصد یهودی‌ها به امید امنیت به آنجا رفته اند و نه برای ثروت و امکانات؛ اسرائیل اگر نتواند کانون تهدید را کاملاً از بین ببرد دیگر وجود خارجی نخواهد داشت لذا آتش بس و پایان جنگ با این شرایط که هیچ هدفی از اهداف اسرائیل محقق نشده به معنی پایان عمر رژیم صهیونیستی است.
 
خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: بازی آتش بس فقط برای خریدن فرصت برای جنایات بیشتر اسرائیل است ، عملیات انتقام شهادت فرماندهان جبهه مقاومت توسط حزب‌الله شروع شده و بر اساس اعلام صریح مواضع رسمی جمهوری اسلامی ایران انتقام شهید هنیه قطعاً گرفته خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار