زمینه آزادی ۷۲ نفر از زندان‌های استان اردبیل فراهم شد

نایب رئیس هیات امنای ستاد دیه استان اردبیل از فراهم شدن زمینه آزادسازی ۷۲ نفر از محکومان جرایم غیرعمد و مالی از زندان‌های این استان با مجموع بدهی یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۹۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵ 11 August 2024
به گزارش «تابناک اردبیل» به نقل از ایرنا، یوسف خدادادی شنبه‌شب در هفتمین همایش جامعه حسینیان اردبیل اظهار کرد: ستاد مردمی دیه سال ۱۳۸۱ در اردبیل با کمک و همراهی شایسته‌ترین، مومن‌ترین، متعهدترین و نیکوکارترین انسان‌ها و اهالی این استان تاسیس شد.
 
وی افزود: ابتدای تاسیس ستاد میزان ورودی زندان و تعداد محکومان جرایم غیرعمد و مالی استان اردبیل بیش از یک هزار نفر بود و از سوی دیگر ذهنیت بسیاری از قشرها این بود که زندان فضایی برای نگهداری از بزهکاران صرف و افراد مخل امنیت است.
 
نایب رئیس هیات امنای ستاد دیه استان اردبیل بیان کرد: برهمین اساس تصور این بود که کمک به شخص زندانی امری ناپسند و زشت است، در حالی که این ستاد از ابتدای تاسیس تاکنون نه بزهکاران که به آزادی بدهکارانی کمک می‌کند که به دلیل بدهی و از سر نداری راهی زندان می‌شوند.
 
وی اضافه کرد: این فرهنگ کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی با لطف خداوند در استان اردبیل به تدریج با تلاش‌های صورت گرفته جا افتاد و اینک اردبیل جزو استان‌های پیشتاز در این زمینه به شمار می‌رود.
 
خدادادی عنوان کرد: بیش از پنج هزار نفر از محکومان غیرعمد و مالی با مجموع مبلغ بدهی افزون بر ۱۵ هزار میلیارد ریال از سال ۱۳۸۱ تا کنون با کمک‌های نقدی نیکوکاران، اعسار به تقسیط، اعطای تسهیلات بانکی و جلب نظر شاکیان برای گذشت از بخشی از طلب خود از سوی ستاد مردمی دیه استان اردبیل آزاد شدند.
 
وی ادامه داد: امسال هم در پنج ماه نخست بیش از ۱۶۲ نفر محکوم جرایم غیرعمد و مالی با مجموع مبلغ بدهی سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آزاد شدند که حدود یک هزار میلیارد ریال این مبلغ ناشی از گذشت شاکیان بوده که در تاریخ فعالیت ستاد دیه اردبیل بی‌نظیر است؛ به طوری که امسال ۶۰ نفر بیش از سال گذشته از زندان‌های استان اردبیل آزاد شدند.
 
نایب رئیس هیات امنای ستاد دیه استان اردبیل گفت: همچنین از ابتدای محرم سال جاری تاکنون ۴۸ نفر با مجموع مبلغ محکومیت یا بدهی یک هزار و ۷۰ میلیارد ریال آزاد شدند که البته استفاده از ظرفیت محرم و صفر برای جلب کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی جزو ابتکارهای ستاد دیه اردبیل است.
 
وی افزود: پویش هر مسجد یا هیات آزادی یک زندانی نیز جزو ابتکارهای ستاد مردمی دیه اردبیل بود که از سال ۱۳۹۷ تا کنون این طرح به آزادسازی ۳۴۶ نفر منجر شده که عددی قابل توجه است و اکنون نیز به عنوان طرحی برگزیده در سطح کشور در مرحله اجرا قرار دارد.
 
خدادادی بیان کرد: امروز هم زمینه آزادسازی ۷۲ نفر با مبلغ محکومیت یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال فراهم شده که نسبت به سال‌های گذشته بی‌نظیر است و جا دارد از کمک همه نیکوکاران برای آزادی این افراد بی‌گناه و ندار که خود در زندان و خانواده‌هایشان در معرض آسیب‌ها قرار داشتند، قدردانی شود که به طور قطع کمک به این افراد جزو اعمال صالح و ذخیره آخرت خواهد بود.
 
جمعی از نیکوکاران و یاوران ستاد مردمی دیه استان در ادامه این آیین که با عنوان آزادی ۷۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در امامزاده سیدصدرالدین اردبیل برگزار شد، با اهدای لوحی تجلیل شدند.
 
نمایندگی ستاد مردمی دیه در استان اردبیل سال ۱۳۸۱ تاسیس شده که از بدو تاسیس با کمک مالی نیکوکاران و این ستاد، افزون بر پنج هزار نفر با مجموع مبلغ بدهی یا محکومیت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال از زندان‌ آزاد شدند.
 
استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار