واحدهای تولیدی راکد استان اردبیل احیا می‌شود

استاندار اردبیل گفت: احیای واحدهای تولیدی راکد این استان با هدف تکمیل زنجیره‌های تولید و اشتغال مورد توجه قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۸۰۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳ 15 August 2024

به گزارش «تابناک اردبیل» به نقل از ایرنا، سیدحامد عاملی روز پنجشنبه در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: واحدهای تولیدی و صنعتی استان که درگیر مشکلات مربوط به قوانین مخل ، بیمه تامین اجتماعی و مالیات هستند شناسایی شده و برای رفع این مشکلات اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تولید ثروت اساسی‌ترین مساله اقتصاد و تحقق آن مستلزم تکمیل زنجیره‌های ارزش است ، ادامه داد: هر قدر در یک اقتصاد زنجیره‌ها تکمیل باشد، رقابت قیمت تمام‌شده تولید و ثروت بیشتر در آن اتفاق خواهد افتاد.

عاملی اصلاح فرایندها در امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری در استان را ضروری دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی که گرفتاری‌های بیشتری در فرایندها دارند باید ایرادها و نواقص موجود در فرایندها را اعلام کنند تا این مشکلات در جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، کمیته حمایت قضایی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مورد بررسی قرار بگیرد.

استاندار اردبیل همچنین از احصای ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و افزود: ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی ، صنعتی ، کشاورزی و گردشگری و نیز ظرفیت تامین مالی طرح‌های خوبی در استان احصا و شناسایی خواهد شد.

وی ادامه داد: استفاده واحدهای تولیدی و صنعتی استان از تامین مالی سازمان بورس مورد توجه جدی است ، همچنان‌که از ظرفیت‌های مالی بانک‌ها هم در رونق واحدهای تولیدی و صنعتی استان استفاده خواهد شد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه طرح‌های پیشران اقتصادی در این استان تسریع شده و نسبت به تکمیل و اجرای آن اعتبارات لازم تامین می‌شود ، گفت: در کنار طرح‌های پیشران اقتصادی طرح‌های مربوط به بخش کشاورزی ، صنعت و گردشگری مورد پیگیری جدی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه موانع سرمایه‌گذاری در استان برطرف می‌شود، تصریح کرد: برای افزایش بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید و اشتغال در استان موانع سرمایه‌گذاری از سوی دستگاه‌های اجرایی برطرف می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار