عزاداری خیابانی جاماندگان از اربعین در استان اردبیل

جاماندگان از زیارت اربعین در استان اردبیل، با راهپیمایی در مسیرهای منتهی به اماکن مقدسه و برگزاری آئین‌های عزاداری، عشق و ارادت قلبی خود را به امام حسین (ع) ابراز کردند.
کد خبر: ۱۱۸۱۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۴ 25 August 2024
به گزارش «تابناک اردبیل» به نقل از ایرنا،  راهپیمایی جاماندگان اربعین روز یکشنبه در شهر اردبیل از محل امام‌زاده صالح (ع) تا امام‌زاده سیدصدرالدین (ع) با شرکت اقشار مختلف مردم در قالب دسته‌های عزاداری برگزار شد.
 
راهپیمایان با حمل پرچم‌های سیاه و پلاکاردهای حاوی شعائر اسلامی، به یاد زائران کربلای معلی، در سوگ امام عاشورائیان اشک ماتم ریخته و عزاداری کردند.
 
جمعی از عاشقان سومین امام شیعیان عالم، در مساجد و تکایا و حسینیه‌های سراسر استان گرد آمده به قرائت زیارتنامه عاشورا پرداختند.
 
توزیع احسانات و نذورات مردمی از دیگر جلوه‌های عزاداری مردم استان اردبیل در اربعین حسینی بود.
 
همچنین به مناسبت اربعین حسینی معابر عمومی مرکز و شهرستان‌های استان اردبیل سیاه پوش و به پرچم‌ها و پارچه نوشته‌های یا حسین (ع) مزین شده است.
 
مردم در محله های مختلف اردبیل با همکاری خیران و انسان‌های نیکوکار، موکب‌های توزیع آش و چای نذری دایر کرده اند و در منازل خیلی از مردم نیز هیات‌های عزاداری مشغول اجرای برنامه با موضوع اربعین حسینی هستند.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، حرکت اربعین را در ادامه برنامه‌های پرشور محرم و ترکیبی از زیارت و عشق دلدادگان و جاماندگان توصیف کرد و افزود: اربعین نماد و شعار شیعه و یک شعار تمدن ساز است و در تمدن شیعی، حرکت از سکون و بی حرکتی ارزشمندتر است و قیام بر قعود فضیلت دارد.
 
حجت الاسلام قاسم جعفرزاده افزود: اربعین، جریان تمدن ساز در پرتو معارف حسینی است و به عنوانی مسیری انسان ساز و نقطه ای جریان ساز برای نیل به تمدن منتج به ظهور، دارای همه ابعاد رسانه‌ای است.
 
استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و به لحاظ پیشینه تاریخی و فرهنگی مربوط به استقرار سلسله صفویان و تاثیر آنها در گسترش تشیع در ایران، آئین‌های ماه محرم در این استان از شور و حال خاصی برخوردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار