امام جمعه موقت اردبیل:

هیات دولت بیانات مقام معظم رهبری را نصب العین قرار دهد

امام جمعه موقت اردبیل با اشاره به دیدار اعضای هیات دولت با مقام معظم رهبری گفت: امیدواریم هیات دولت بیانات ایشان را نصب العین قرار دهد تا مسیر و نقشه راه پیشرفت و توسعه کشور به خوبی طی شود.
کد خبر: ۱۱۸۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹ 30 August 2024
به گزارش «تابناک اردبیل» به نقل از ایرنا، آیت الله سیدحسن عابدیان در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل اظهار کرد: اینکه رئیس جمهور محترم در انتخاب وزراء از مقام معظم رهبری مشورت گرفته‌اند جای تبریک به ایشان داشته و نوید بخش برای آینده است.
 
وی ادامه داد: مطالبه ما از ایشان این است که این رویکرد را در تصمیم گیری‌های حساس در آینده نیز لحاظ کنند و از نظرات رهبر دورنگر استفاده کنند.
امام جمعه موقت اردبیل تصریح کرد: حضرت آقا استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کشور را در زمینه‌های طبیعی، جغرافیایی، سیاسی، مذهبی و نیروی انسانی مورد تاکید قرار دادند و تقاضای ما از دولت محترم این است که در استفاده از این ظرفیت‌ها به مرکز و پایتخت اکتفا نشود و از ظرفیت‌های موجود در استان‌ها و شهرستان‌ها استفاده شود.
 
وی اظهار داشت: همچنین در استفاده از نیروی انسانی نباید چرخه خاصی مورد استفاده قرار بگیرد و نیاز است ظرفیت‌های جدید هم شناسایی شود.
 
امام جمعه موقت اردبیل اضافه کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر اولویت بندی نیاز‌ها از نکات مهم و قابل توجه در اداره امور کشور است که امیدواریم مورد عنایت دولت محترم قرار گیرد نه پرداخت به امور زیرساختی آنها را از توجه به سفره مردم و گرانی و تورم باز دارد و نه توجه به امور روزمره مانع پرداخت به امور زیرساختی شود.
 
وی افزود: نکته دیگر که رهبری معظم تاکید فرمودند در خصوص فضای مجازی بود؛ اصلاح فضای مجازی آن طور که رهبری هم تاکید فرمودند بایستی با حکمرانی قانونمند باشد. مسئولان محترم توجه داشته باشند که خلاء‌های قانونی در فضای مجازی زیاد است هم دولت، هم مجلس و هم قوه قضاییه باید به صورت ویژه به آن پرداخت کنند و قانون متناسب با آن را وضع نمایند والا کشور دچار آسیب‌های جدی در این زمینه خواهد شد.
 
حمله اسرائیل به کرانه باختری محکوم به شکست است
 
امام جمعه موقت اردبیل همچنین با اشاره به حمله اسرائیل به کرانه باختری تصریح کرد: این جنایت وحشتناک و تاسف بار است، جنایتی که در آن کودکان و زنان و مردم عادی مورد تهاجم قرار گرفته اند.
آیت الله عابدیان افزود: فلسطین دو بخش دارد یکی غزه، که آن را ویران کرده‌اند و دیگری کرانه باختری؛ یک عده می‌گفتند، چون اهالی غزه با اسرائیل درگیر شده اند برای همین جهت اسرائیل آنها را مورد تهاجم قرار داده است، باید به آنها گفت که کرانه باختری که در برابر اسرائیل تسلیم بود چرا مورد حمله قرار گرفت، بنابراین ایده برخی‌ها که می‌گویند اگر ساکت و مطیع باشید استکبار کاری با شما نخواهد داشت باطل است.
وی ادامه داد: جای بسی تاسف است که حکومت‌های کشور‌های عربی و بزرگان آنها که ادعای عربیت و عصبیت دارند صدایی از آنها در نمی‌آید و از سوی دیگر اروپایی‌ها علی رغم محکومیت اسرائیل از ناحیه برخی نهاد‌های بین المللی هیچ گونه اقدامی در محکومیت اسرائیل از ناحیه آنها مشاهده نمی‌شود.
وی تصریح کرد: آمریکا هم که صریحاً از اسرائیل حمایت می‌کند، اخیراً خانم هریس کاندید ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که سیاست ارسال سلاح به اسرائیل قطع نخواهد شد. باید به کشور‌های جهان و سازمان‌های بین المللی از جمله سازمان ملل و شورای امنیت که جهت مقابله با ناامنی در جهان تاسیس شده، بابت سکوت در مقابل این جنایات تسلیت گفت.
قطعی مکرر برق خسارات زیادی برجا گذاشته است
امام جمعه موقت اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به قطعی‌های مکرر برق در سطح کشور و استان خاطر نشان کرد: قطعی برق آسیب‌های فراوانی برای مردم، مشاغل مختلف مخصوصاً واحد‌های صنعتی و تولیدی ایجاد کرده است خساراتی که بعضاً قابل جبران نیست.
 
آیت الله عابدیان افزود: از مسئولان محترم می‌خواهیم که برای رفع این معضل عاجلاً تدبیری بیاندیشند و هم چنین جلوی سواستفاده بعضی از کارخانه‌ها از بهانه قطعی برق را بگیرند، اخیراً به بهانه قطعی برق عرضه سیمان به بازار کاهش یافته و موجب خساراتی از جمله خسارت به طرح ملی مسکن شده است.
 
آیت الله عابدیان همچنین با اشاره به ضرورت وجود سرعت گیر در مسیر‌های تردد از مسئولان ذی ربط خواست که نسبت به علامت گذاری و نصب تابلو‌های هشدار برای سرعت گیرها، به صورت واضح اقدام کنند تا از وارد شدن خسارات به افراد و خودرو‌ها پیشگیری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار