برنامه‌ریزی برای احداث ۲ هزار کلاس درس جدید در استان اردبیل

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل از برنامه‌ریزی برای احداث ۲ هزار کلاس درس جدید با هدف جبران نیاز فضای آموزشی این استان تا سه سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۲۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۲ 01 September 2024
به گزارش «تابناک اردبیل» به نقل از ایرنا، بهزاد محمدی خلفلو با اشاره به آغاز احداث ۳۰۰ کلاس درس جدید با استفاده از منابع اعتباری ملی گفت: عملیات احداث ۳۰۰ کلاس درس جدید توسط خیرین آغاز شده و به زودی عملیات اجرایی ساخت ۳۰۰ کلاس درس با استفاده از اعتبارات استانی آغاز می‌شود.
 
وی افزود: برای تحقق هدف ساخت ۲ هزار کلاس درس جدید در استان اردبیل از محل طرح مولدسازی اموال و املاک آموزش و پرورش نیز یک هزار کلاس درس جدید در استان احداث می‌شود و مقدمات این کار نیز شروع شده است.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل با اشاره به افزایش چهار برابری مدرسه‌سازی در دوره خدمت دولت سیزدهم بیان کرد: در سه سال گذشته ۴۰۷ کلاس درس جدید در استان احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است.
 
وی اظهار کرد: با افزایش چهار برابری اعتبارات، تجهیزات گرمایشی ۲۲۰ کلاس درس در استان اردبیل طی امسال استانداردسازی شده و هم‌اکنون تنها ۴۰۰ کلاس درس فاقد تجهیزات استاندارد است.
 
محمدی خلفلو اضافه کرد: تا آخر شهریورماه و قبل از شروع سال تحصیلی جدید تمام مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز استان به مدارس ثابت و احداثی منتقل شده و مدارس کانکسی برچیده می‌شود.
 
وی در ادامه، از تداوم عملیات احداث ۱۶۸ کلاس درس توسط خیرین در استان اردبیل خبر داد و گفت: تلاش اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و خیرین بر این است که این کلاس‌ها در اسرع وقت تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شود.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل همچنین با اشاره به آسفالت‌ریزی ۲۲۷ هزار متر از محوطه مدارس استان در مدت سه سال گذشته افزود: امسال نیز ۱۰ هزار مترمربع متر از محوطه مدارس استان آسفالت‌ریزی شده و ۱۰ هزار متر مربع نیز تا شروع سال تحصیلی جدید در حال آسفالت‌ریزی است.
 
وی ساخت مدارس بزرگ مقیاس را سیاست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل اعلام کرد و ادامه داد: بر این اساس مدرسه دارالفنون اردبیل با صرف چهار هزار میلیارد ریال اعتبار و ۱۰ هزار متر مربع فضای فیزیکی و با ۳۰ کلاس درس و مجهز به امکانات سالن همایش، آزمایشگاه، سالن ورزشی و امکانات جانبی متنوع احداث شده و آماده افتتاح است.
 
در سال تحصیلی گذشته بیش از ۲۶۵ هزار دانش‌آموز در ۱۱ هزار و ۸۰۰ کلاس درس و با راهنمایی و هدایت ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلم و فرهنگی مشغول تحصیل شدند، ولی به گفته کلام‌الله صفری مدیرکل آموزش و پروش استان اردبیل، به علت افزایش شمار دانش‌آموزان و فرسوده بودن تعدادی از مدارس موجود، این استان نیاز به ۶ هزار و ۸۰۰ کلاس درس جدید دارد.
 
به‌گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل، پنج شهرستان اردبیل، پارس‌آباد، اصلاندوز، خلخال و مشگین‌شهر در استان اردبیل در وضعیت بحرانی تامین فضای آموزشی قرار دارند و سرانه فضای آموزشی آنها پایین‌تر از میانگین کشوری است.
 
سرانه فضای آموزشی در استان اردبیل ۴.۲ متر مربع و حدود یک متر مربع کمتر از میانگین کشوری اعلام شده، این در حالی است که سرانه فضای آموزشی در شهرستان اردبیل که پذیرای نیمی از جمعیت ۲۶۵ هزار نفری دانش‌آموزان استان می‌باشد، کمتر از ۲ متر مربع است.
 
۲ نوبته شدن مدارس، تراکم بالای برخی کلاس‌های درس و نیز بروز مشکل در تامین معلم و مربی آموزشی از جمله عوارض کمبود فضای آموزشی در استان اردبیل ذکر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار